Publicerat
Kategori: Novell

Hello, Seiz. 1

Seiz... Hon är den och det enda som finns i mina tankar. Jag gråter vid den tanken. Hon var min bästa vän, så länge jag kunde minnas. Men nu... Hon dog, för inte så länge sedan. Ett år kanske. Men i alla fall så var det mitt fel att hon dog. Jag sprang över vägen, och när jag kollade så kom det ingen bil. Men sen när Seiz skulle springa över, ja då kom det en bil. Jag hade sagt åt henne att titta inte om det kommer nån bil, bara spring! Och då gjorde hon det. Men... Ja ni vet väl hur hennes död slutade nu väl.
- Maizo, ropade nån. Kom, du bara måste se Dinas grimas!
Ja, det är då jag som är Maizo, och det var min bästa kompis, som även är min låtsassyster som ropade. Dozina.
- Jag kommer, men har du aldrig tänk på att Dina är en tönt, sa jag och släpade mig fram till datorn där Dozina satt. Jag menar, klassens största tönt! Dina ska man inte skratta åt. Okej?
Dina suckade och avslutade sitt skrattande, och började skriva till Majsizan, som är en av de populäraste tjejerna i klassen. Henne måste man skratta åt istället.
- Seiz... viskade jag, igen! Seiz hade man kunnat skratta åt! hennes död.... varj-o-b-b-i-g-! hon upplevde mycket till exempel...


FORTSÄTTNING FÖLJER! SE DEL 2 NÄR DEN KOMMER UT!

Skriven av: Josefin.

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren