Publicerat
Kategori: Novell

Helveteshuset

Vid havet i ett berg ligger det ett gammalt nedlagt hotell som sägs ska vara det mest hemsökta huset i världen. Huset som kortfattat beskrivs som "helveteshuset" har tagit hundratals liv och offer. Vart man än går i detta hus kommer man aldrig ifrån känslan av att vara iakttagen och känslan av att mista sitt liv vilken sekund som helst går inte att ifrågasätta. Alla som sätter sin fot i huset blir omedelbart påverkad av all sorg och allt blod som huset slukat. Överallt i huset finns det mordiska fällor som kan få de mest härdade människor att bli vita av skräck!

Jag hör av en kompis att han hade varit i detta hus, han hade bara varit där ett kort tag och sa att det var det läskigaste och mest spännande ögonblicket han någonsin fått uppleva. Då jag nästan omedelbart kände mig uppjagad och nyfiken av hans korta förklaring på huset så samlade vi kompisarna och gav oss iväg. Utan någon planerad utrustning så var detta vårt absolut största misstag som vi snart skulle få lära oss.

Vi fick lov att fråga vår kompis om hans äldre bror kunde skjutsa oss ut till platsen. Vägen var igenväxt och blockerad av nedfallna träd. en 40 minuters vandring senare tog oss till ett hav som var alldeles magnifikt, det var en sån fantastisk utsikt att det var som taget från en saga. vi kunde se ruinerna av vad som såg ut som en gammal entré, vi gick närmare för att undersöka. Min puls höjdes och jag kunde känna hur hela min kropp spändes, detta var utan tvekan helveteshuset!

Till en början så var huset inte så fruktansvärt läskigt, det var nästan som om det var fridfullt och tyst. nästan som om det låg och vilade i jämförelse med de historier man hört. Vi bestämde oss för att gruppera oss i två och ta en närmare titt inuti huset.

Väl inne i huset så kändes det som om portarna till helvetet precis öppnats, huset välkomnade oss och visade sina bättre och missledande sidor. Vi förstod inte vad folk försökte förklara om huset eftersom vi själva tyckte det verkade som ett trevligt ställe med en stor historia bakom sig. vi förstod inte alls vad folk menade med hemsökt.

Vår uppfattning om huset skulle snart förvandlas till en kostsam mardröm vars krav var att vi gav iväg våra liv för en chans att rädda våra nära och kära. En lek som aldrig skulle sluta väl!

Skuggor dök upp från ingenstans, väggarna började röra sig och vi hörde röster överallt som försökte berätta för oss vad vi skulle passa oss för. huset förändrades och dörrar och rum dök up från ingenstans i korridorer vi redan passerat. Ingenting var sig likt och vi förstod snart att vi alla var i stor fara.

Jag studerade en skugga i taket väl och länge, men jag kunde inte förklara vad jag såg. Det såg ut att vara en förvrängd person blandad med en känsla och ett mörkt förflutet. Det var nästan som om detta hus varit i helvetet och kommit tillbaks, huset var brännmärkt och smittat av de värsta demoniska förhäxningar jag någonsin skådat.

Jag såg något i den skuggan, en stor sorg, en lång historia och ett blodbad som alltid väntar på att spillas. Jag blev så rädd att jag föll på mina bara knän, jag visste inte vad vi skulle ta oss till, jag kände hur döden sveptes över mina axlar, jag skakade.

Precis då hördes ett skrik genom korridoren och den obehagliga känslan av verklighet dräpte våra sinnen, detta var ingen mardröm vi bara kunde vakna upp ifrån. Jag reste mig upp kvickt och rusade ut ur rummet till korridoren, jag sprang allt vad jag hade, jag skulle inte låta mina vänner få genomgå det grymma öde jag förutspått i den märkliga skuggan. Jag hade snart sprungit vilse i de långa korridorerna, jag var alldeles ensam. Jag kunde känna hur min värld raserades till den punkt då jag knappt kunde förstå min egna existens. Jag stod stilla ett bra tag och lyssnade på alla röster runt omkring mig, försökte förstå vad de ville säga mig, vad de ville att jag skulle göra.

Jag hörde en av mina vänners röst passera, jag uppmärksammade detta och vände mig om. Jag ser ett par ögon som sticker upp från ett mörkt hål i marken under en planka, mitt blod fryser till. Jag ville säga något men min tunga vägrade röra sig, jag gick fram och lyfte plankan. Jag såg ett par utskurna ögon, inälvor och blod i mängder. En mörk klegga växte i mörkret och absorberade allt runt omkring sig, dödens lukt var stark och omfamnade mig, den var tung och outhärdlig. Jag släppte plankan och backade, jag såg hur plankan sakta la sig och växte in i huset igen. Mina ben lyfte mig och jag sprang och sprang, utan någon vetskap om vart jag skulle ta mig så ville jag bara bort.
Jag sprang på en kompis i korridoren, och även han såg mer än väl livrädd och blek ut. Jag frågade honom om han sätt något utöver det naturliga, han kunde inte svara så jag antog att han hade haft en liknande upplevelse som jag, så vi gick tillsammans ut för att leta efter de andra.

Varthän vi gick så var det som om vi gick runt i cirklar, huset lekte med våra liv och vi visste om det. Rädslan la sig och våra instinkter tog över, vi var inte rädda, vi brydde oss inte om vad som väntade runt nästa hörn. Vi plockade upp varsin planka och bestämde oss för att inte ge huset de pris den satt på vårat huvud, vi skulle kriga för att besegra huset och fria våra vänner.

Husets alla väggar öppnades och vi befann oss snart mitt i ett slagfält, vi sprang och hoppade över plankor och duckade för de mest bisarra fällor någonsin skådat. Vi var härdade och redo för allt som skulle komma, vi var inte rädda för döden då vi redan bevittnat helvetet.

Skriven av: Allow003

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren