Publicerat
Kategori: Novell

Hörn

i ett hörn. skakar. skakas. händer på axlarna. ögon som försöker möta mina, men jag skäms för att visa dem. blicken är röd och flackande, jag vet det. därav hans oroliga uppsyn. han pratar med mig. som om jag hörde. skakar. armar runt mina axlar och jag kämpar inte emot. bara sitter där. känner omtänksam hud mot min. vill men vågar inte. inser att det inte spelar någon roll hur trött jag är på allt. det kommer ändå aldrig ta slut. visst kan man leva med förnedring, smärta och en ständig skräck för något oförklarligt, visst kan man leva som ett skal. men nu är allt bara hopplöst.

jag kan inte gå ut, för jag hör marken under mig skrika. jag kan inte göra något, för jag känner allt som skadas. jag hör all smärta samtidigt, jag förstår den iskalla ångest som ligger som ett skal runt allt. de undrar varför jag bedövar mig. förstår inte att jag måste. för vem kan leva med ett skrik i huvudet jämt? skakas. skakar.

ögon som försöker möta mina. och jag ger upp. skakar. grinar. han frågar vad jag tagit och jag grinar. orkar inte längre! i ett hörn, allt snurrar. han är där. säger att jag vill att det ska ta slut. grinar.

skriker HJÄLP. för första gången. i ett hörn

Skriven av: lisa

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren