Publicerat
Kategori: Novell

Hur kan en ängel krossar mitt hjärta

Det var en sommar dag som jag träffade henne på en spelsida.Hon satt där på en bänk vid fönstret.Hon pratar och skrattar med sina vänner och har hur kul som helst.Jag vill själv var med i snacket men vågar helt enkelt inte.Några dagar flyter förbi och hon satt där vid sin vanliga plats men nu var hon ensam.Jag satt där bredvid henne och säger att jag heter David och jag frågar var hon heter.Hon svara tillbaka med ett svar: Jag heter Wendy.Jag tycker att Wendy låter fint men samtidigt låter det lite engelskt.Jag vill frågar om hon är engelsk men säger det inte.Vi blev vänner efter en stund och när hon sa att hon måste gå så stinger det till i hjärtat.Jag vet inte varför så jag bryr mig inte om det så mycket.Så varje dag gå jag till spelsidan och väntar på henne jag bara satt där och väntar ibland kommer hon inte och då blir jag ledsen.Men oftast var hon där och jag blev alltid glad när jag är med henne som om jag är i himmelriket.Hon var en tjej som är annorlunda än andra tjejer jag har träffat,hon har en innerlig sida som jag gillar så mycket att till sist inser jag att jag är kär i henne.Det var en bitterljuv känsla för hon gillar mig som vän.Det var som en sida kärlek där det är bara jag som är kär i henne och hon är inte kär i mig.Vi addar varandra på msn och börjar prata med varandra och en dag så vågar jag säga till henne att jag gillar henne.Och gissar vad svaret blev?'' Jag gillar dig bara som vän '' texten bränner i hjärtat och jag känner hur hjärtat krossas och faller ner till kärlekens botten.Hon var ju en ängel för mig en som räddar mig från döden.För mitt liv var inte så mycket än sorg och gråt men en dag kommer hon, lyser upp hela min värld och fick mig att förstå att livet är inte dålig ändå.På senare tid faller vi mer mer ifrån varandra det är som vårt vänskap är borta nu.Nu är det bara aska från ett hjärta som har nu brunnit ut och världen för mig blev återigen svart.Det var då jag börja ställa en fråga för mig själv: Hur kan en ängel krossa mitt hjärta ?.

Skriven av: David_Broken_Love

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren