Publicerat
Kategori: Novell

Hur mår du?

-Hur mår du egentligen?
-Äh,det är bra. Du då?
-Säkert? Jo,det är väldigt bra för mig.
-Det var ju kul att höra.
-Hur går det med familjen?
-Nja,det knallar väl. Frugan har ju stuckit och tog barnen med sig. Hon sa att jag inte tog hand om ungarna och var en bra far, men det kan man ju ha delade meningar om.
Inget att gräla om.
-Nähä, men det var ju tråkigt att höra.Jo, jag och Anneli ska åka till Kreta på semester. Vi tar barnen med oss. Vi vann ju på Bingolottto, du vet. 70.000. Linnea ska få ett nytt rum, vi ska renovera köket och bygga ut altanen. Ska du resa någonstans?
-Nä, det blir väl inte av nu när det är så mycket. Jag måste ta ett lån på banken. Pengarna räcker inte. Men det är ju klart. Man behöver ju ett break.
-Såg du den här filmen med John Cleese på tv igår? Ha ha! Den var ju bra!!
-Nej, det gjorde jag inte. Det var ju synd att jag missade den.
-Mmm.....men du. Hur är det med dina föräldrar egentligen?
-Nja, mamma har fått stroke nu. Det är ju tråkigt. Pappa tar hand om henne så gått han kan. Han är ju gammal nu.
-Ja, mina föräldrar lever och mår väl. Vi var och hälsade på dom i helgen, hela familjen. Dom ska följa med till Kreta! Det ska verkligen bli roligt. Hur är det med dina alkohol problem egentligen? Hur går det?
-Njä, det blir väl bara värre nu efter det här. Vi får se hur det blir.
-Du, du mår inte så bra egentligen, va?
-Nä, jag gör väl inte det.

Skriven av: Lilla jag

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren