Publicerat
Kategori: Novell

Idrottsdagen

Idrottsdagen


Så var det återigen dags för den årliga idrottsdagen. Jocke skulle springa 60 meter, hoppa höjd och längd och stöta kula. Manne skulle stöta kula och hoppa längd. Tim skulle gå på svamp utflykt. Anders skulle hoppa höjd och längd. Fabian skulle göra allt, ja till och med springa mördardistansen 1000 meter!. Såhär gick det för samtliga.

Kula: Fabian stötte bara 7meter, han påstod att han skulle spara sig till 1000 meters loppet. Manne stötte 5.62 och blev sur. Han klagade över allt och skylde ifrån sig på bla att ringen var för liten, att hans skor var för små och att hans kula var för tung. Detta fick idrottsmagister Ola erfara när Manne skulle stöta för sista gången och I ren ilska tappade kulan på på Olas fötter. Jocke stötte 5 kast I medelmåttiga längder och låg en meter efter ledaren Max från parallel klassen. Så Jocke bestämde sig för att chansa. Han skulle testa ballet-stilen. Det innebär att man ska snurra ett varv innan man stöter iväg kulan. Jocke blundade och tog I för allt vad han kunde men just som han skulle stöta ``råkade´´ Manne knuffa till honom. Jocke snubblade framåt och slungade iväg kulan med en otrolig fart och dunk!…där låg kulan en bit bortom 11meterslinjen!. Jocke trodde inte det var sant. Han vann kulstöttningen på 11.23.

(Ny sida)

Sen var det dags för 60m. Jocke och Fabian startade I samma heat. Fabian gled iväg enkelt och vann på 8.7 sek. Jocke lunkade imål på 9.2 sek och blev tvåa.

I längdhoppet hoppade Manne på imponerande 2 meter blankt och kom på en hedrande 23.e plats. Fabian flöt lätt iväg upp I luften utan att landa och när han landade så gjorde han det på fantastiska 4.30 och vann. Jocke fick bara övertramp ända tills sista hoppet då han trampade på en sten och flög iväg på nytt personbästa 4.10 och blev 3.a. Anders hoppade 4.12 och blev 2.a.

Fabian vann sedan kast med liten boll och kom 3.a I höjd efter Jocke och Anders. Sen skulle Fabian springa 1000 meter.
Han hängde med hyggligt och var bland dom 5 bästa när det bara var ett halvt varv kvar. Då skrek Manne till Lasse som ledde loppet
-Lasse!, knyt skorna!.
Lasse stannade till och tittade på sina skor som redan var knutna. Det var bara det att när han stannade så sprang alla utom Fabian rett in I honom och ramlade omkull. Efter detta så kunde Fabian lugnt och sakta defilera in I mål. Ja det hade varit en ganska bra dag tyckte Jocke. Även om han tyckte att Fabian kunde ha spart sig lite på längdhoppet.

Skriven av: Johan Salberg

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren