Publicerat
Kategori: Novell

In Your Room

Det finns ett grönt rum i en lägenhet Någonstnas Varsomhelst. Väggarna är av sten men målade och här och var har färgen flagat av. Högst upp nära taket finns en ventil som för med sig ljud från lägenheten där lite folk festar. De har festat i några timmar. Eller kanske några dygn. Då och då tystnar ljuden för vad som känns som sekunder-troligen är det timmar-men snart hörs ljuden igen: festen fortsätter. I all oändlighet.
I det gröna dragiga rummet finns en säng. Den är knölig och lakanen är smutsiga. I sängen ligger en man och en flicka. Två kroppar och två själar, åtskiljda av atomer och erfarenheter. Ibland är det båda skitiga skadade heroinmissbrukare som känner horset i kroppen och slungas ut bland stjärnorna tillsammans. Ibland är de två främlingar, som bara känt varandras hud i en nanosekund, och ibland är det världen och festen utanför som är främmande. De vet inte vad den andra heter, vem den är eller vad den upplvet. Inga minnen, inga drömmar. De ligger tätt intill varandra, flickan i fosterställning och mannen med armarna om henne. Tiden är frusen, ibland slumrar de till, vaknar, timmarna, kanske dagarna, blixtrar förbi. Ibland samtakar de med varandra på ett lågmält språk. Mannens röst är både ljus och mörk, skör på något vis, flickan har en mjuk klingande stämma. Det händer att hon, nära sömnen ber honom att sjunga för henne. Då sjunger han lågt i hennes öra, sjunger i hennes drömmar. De lyssnar till ljuden från huset; susandet från ledningarna och vinandet av en avlägsen fläkt.
Hon kan förnimma hans bruna hår och känna hans gröna ögon smeka hennes nackes krökning. Hans händer är stora och trygga, men armarna är alldeles för smala och ärrade. Hennes hår är skitigt och hans fingrar leker i det. Tillsammans kan de övervinna allt, tillsammans finns inget annat än de två.





I’m hangin’ on your words
Living on your breath
Feeling with your skin
Will i allways be here?”

Skriven av: Lovisa Aspenberg

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren