Publicerat
Kategori: Novell

Inga tårar i skolan

Hon kurade ihop sig i hörnet.. Ryggsäcken låg på golvet. Hennes tårar rullade nedför hennes kinder. Roy kom fram. Han stannade och hon lyfte upp sitt tårdränkta ansikte. Han lade huvudet på sned. Sedan slickade han bort hennes tårar och hon begravde ansiktet i hans sträva päls.

Mamma stod i köket som vanligt. Pappa och storebror hade inte hunnit hem. Hon tackade nej till middag. Hon började tänka på hur allt börjat. Det hade varit så spännande att börja i ettan. Hur kunde det bli så här? Alla tjejerna som omringat henne. Glåporden. Utfrysningen. Ingen ville vara med henne. Men kanske imorgon, tänkte hon innan hon somnade.

Nästa dag på skolgården var det samma sak. Vad fult hår, vilka smala handleder. Inga tårar i skolan. Var stark. Så fort hon kom hem brast det för henne. Roy kom och hon kände att hon skulle orka med allt tack vare honom.

Skriven av: Elisabet Persson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren