Publicerat
Kategori: Novell

Ingen framtand


vet du att du saknar en framtand?
jag saknar den inte.
men den är borta, du vet det?
ja.
när hände det?
jag var sjutton år, och cykade ner till kiosken. när jag skulle svänga runt en vägkrök, ramlade jag.
var det då du tappade tanden?
vad tror du?
jag tror det.
jag tapade tanden när jag slog i marken, jag hade händerna kvar på styret. munnen fick ta emot min tyngd. man framtanden klarade inte det. den åkte ur.
du vet att man kan få sånt fixat.
hur?
man går till tandläkaren och han sätter in en låssas tand. eller din egen om det
funkar. det funkar inte för alla.
jag reste mig upp och cyklade vidare. inte fan tänkte jag på att plocka upp tanden. tänkte att det skulle se coolt ut med bara en framtand. men inte i helvete tänkte jag berätta hur den verkligen hade försvunnit. sa att jag hade vart med om ett slagsmål. grabbarna blev jäkligt imponerade. tjejerna också. det blev mycket snack om det. jag bara log, med en stor glugg.
tycker folk att det är lika cool nu, med den där gluggen?
vetefan. jag tänker inte på det längre. när man träffar människor första gången, kollar de konstigt på en. jag har gett hundra olika historier om hur jag förlorat min tand. inga stämmer in på varandra.
varför inte bara ge samma historia till alla. det måste vara jobbigare att komma
på en ny hela tiden än att bara komma ihåg en och samma.
jag vet inte varför jag inte gjort det. den andra blev väll inte lik den första å sen fortsatte det så.
jobbigt.
inte speciellt. varje gång jag möter en ny person kan jag komma på en ny saga. jag gör det med glädje.
är det det ditt liv går ut på?
jag tror det. man måste ha någonting. jag ångrar inte att jag lämnade kvar min tand där på vägen. jag är glad att jag gjorde det.
men du får leva ditt hela liv med en glugg.
det är mitt liv. det är det det går ut på. jag lever mitt liv med glädje.
men utan en framtand. utan en framtand.
fan va du tjatar om det där. jag vet att jag inte har någon framtand. men jag saknar den inte.
inte?

Skriven av: thea

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren