Publicerat
Kategori: Novell

Ingen Saga

Det var en gång -
som aldrig grävts


Det var en gång, en huvudlös ryttare utan kropp. Han red på sin ofödde springare, på en ändlös stig utan början genom den trädlösa skogen. Han red i vild galopp utan steg, mot det obyggda slottet utan väggar och grund. Där i slottets obefintliga torn fanns den vackraste prinsessan av dem alla, den osynliga prinsessan Visable. Visable hålls fången, i en bur utan galler, av den grymme trollkonstnären som för länge sedan trollat bort sig själv för att för alltid försvinna.
I hans obefintliga makt befinner sig nu Visable, den osynliga prinsessan. Det är hit den huvudlöse riddaren utan kropp är på väg. Vinden utan luft sveper genom den trädlösa skogen, ruskar om löven i de träd som inte finns. En svart korp utan färg sveper fram, kraxar sitt hesa läte utan ljud. En varning för faror som inte finns… Nattens skuggor i det nattsvarta mörkret, smyger sig fram med tunga steg, lägger sig som en tung matta utan vikt. Famnar världen som inte finns, ruvar, fylld med hat, med ångest, utan känslor… Den huvudlöse riddaren utan kropp stormar fram, utan fart. Han måste hinna fram innan den vegetariske grymme trollkarlen, äter upp den vackraste, osynliga prinsessan!
Till slut, utan att tiden ens börjat, kommer han fram, avslutar den onde trollkarlens liv, som kanske inte ens börjat, räddar den osynliga prinsessan. För henne med sig till det hem han aldrig haft. Det är en vacker och mäktig syn, som bara den blinde kan se, där de stormar fram tillsammans, ensamma och utan fart, den huvudlöse ryttaren utan kropp, med sin osynliga prinsessa, på hans ofödde springare utan skugga genom den trädlösa skogen…
Så var sagan slut….eller, har den ens börjat?

Skriven av: Blyga Jag

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren