Publicerat
Kategori: Novell

Innas liv.

Inna heter jag, jag är nu 45 år gammal. När jag var ung ca vid 11 års ålder hände det en sak. Ni ska få följa med mig och höra hur jag levde. Det hände alla barn jag vet inte om det gör de fortfarande. Men hör på:

Jag vaknade en kall torsdag. Mamma och min 15 år äldre kusin var inne i mitt rum. Min kusin hade packat min väska och drog upp rullgardinen. Jag visste exakt vad som skulle ske. Men lodsades inte om det. För jag skulle då kanke slippa att bli bortgift. Men det skulle inte gå. Så min kusin tog min väska i vänstra handen och min hand i sin högra hand och så förde han bort mig hem till sig. Bröllopet var redan planerat. Klänning hade ha köpt. Vad skulle jag göra? Han var liksom 15 år äldre en mig. Jag älskade att sminka mig. Jag vart liksom en helt annan person då. Men inte fick jag sminka mig nej,det lockade bara till sig onda menniskor sa min kusin eller min blivande ”man”. När vi fick gäster fick jag inte sitta med vid matbordet. Innan jag fyllt 30 år var jag tvungen att föda 5-6 barn. Bara en ska vara flicka och ca två poljkar. Vet ni varför? Jo för flickorna var bra att ha när förelldrarna vart gamla. För då kunde man ta hand om dem. Pojkarna var bra att ha när förelldrarna dog för då ärvde dem alla egodelar som krukor, gården osv. Min mamma dog när jag var 15 år. Min kusin sa aldrig det till mig. Men en dag så gick jag ut på gatan då en kille sa att min mamma hade dött. En bomb flög rakt på henne. Han frågade hur begravningen var. Jag sa då att jag inte fick gå. Samma hände min pappa,han tog det så hårt att jag gifts bort och sen dog mamma så han tog sitt liv den 11 September.
Ni vet nog hur jag lever idag.
Detta var mitt liv.

Skriven av: Emelie

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren