Publicerat
Kategori: Novell

Instrumentet

Göran tog upp sitt instrument, satte det mellan läpparna och suckade.
Han var så trött på det här.. Eftersom hans mamma tvingat honom
in i detta redan från tidig ålder, så kunde han inte så mycket annat göra än att fortsätta..
Han började fippla på sitt instrument med sina flinka fingrar, det visslade och slaskade. Något var fel, såhär skulle det ju inte låta.
Han tog en bomullstuss, och började att rengöra. Hans publik, som bestod av en medelålders tant som hette Sara, sa att han verkade skicklig.
Han blåste, och det ljudade ut en ton som lät ungefär som en panflöjt. Lät mer allright nu. Flurp.
Allt var bra, det var inget fel. Han slängde därför instrumentet i sopkorgen, för det behövde han aldrig använda igen.

- Det ser bra ut Sara! Du har varken svampinfektion eller herpes!
- Åh tack! Du är en så skicklig gynekolog.

Skriven av: Sonja Abrahamsson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren