Publicerat
Kategori: Novell

Internet.

Internet.


Varför går det så trögt? Ska den vara så trög? Min Internet är nog den långsammaste i stan. Men måste man så måste man…jag betalar ju mina räkningar genom internet så den måste ju vara snabb… men min är ju långsam. Och då tar det lång tid… men ibland brukar jag åka ner till IT-Cafét nere vid sjukhuset. Där kan man göra saker som man inte kan göra på datorn hemma. Man kan tillexempel arbeta lite och chatta. Men jag är nog inte så förtjust i chat. Men en dag så gick jag in i en sådan chat-rum. Och det visade sig vara ett stort misstag av mig. När jag väl var inne så behövde man skriva sin Alias… mitt blev Lover_boy. Jag gillar det namnet… vet inte varför. Men ialla fall, jag gick in i ett sånt där vuxen rum. Just när jag var inne, kom en kvinna till mig och började skriva olika saker som: hej, vad heter du? Bor du i stan? Osv. Efter en lång diskussion så skrev hon plötslig:
Vill du träffa mig?
En stor klumps blev till i min hals. Och så skrev jag:
Visst, vi kan träffas vid plattan i stan.
Och så nästa dag, ungefär kl 20.00 träffades vi. Hon var inte den jag hade tänkt mig, hon var gammal, inte så gammal men typ 33 år. Hon såg mig, men hon märkte nog inte att jag var 21 år gammal, och jag sa det inte heller.
Men kvällen gick och på slutet av kvällen då hon skulle hem så tog hon med mig hem till henne. ”Skulle hjälpa henne med en grej” sa hon. Så jag gick med henne hem. När vi var där så gick hon in i köket medan jag var kvar i vardagsrummet. Efter en stund kom hon ut. Men nu hade hon en grej bakom ryggen. Hon tog fram den, och det var en KNIV! Jag sprang allt vad jag kunde, för att jag trodde ju att hon skulle döda mig, och det hade jag inte fel i. Hon jagade mig över halva stan tills jag fick tag på en taxi som genast tog mig till polisen. Väl inne hos polisen blev jag förhörd av en polis.
Han frågade hur hon så ut, hennes hårfärg och hennes längd och såna saker. Jag beskrev henne väl, enligt polisen. Efter det fick jag stanna kvar hos polisen, medan dem sökte efter henne. Det visade sig att hon var en mycket efterlyst mördare. Poliserna sa att hon säkert skulle lämna landet inom en kort tid, så det var säkert för mig att gå hem och vila. Så jag gick hem och nästa morgon såg jag på nyheterna att dem hade tagit fast en kvinnlig mördare. Då visste jag att dem hade fångat den efterlysta kvinnan, alltså den som försökte döda mig.

Skriven av: Mahbub

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren