Publicerat
Kategori: Novell

Isola & den levande damsugaren del 1

-Tro oss,vi vill verkligen inte åka på den där viktiga kursen,men vi är ju tvungna.
-Mamma,jag är 14.Förväntar du dig att jag ska börrja böla eller?Jag klarar mig!Noll problemo.
-Ja du,Hildegard.Hon har rätt.Pappa knuffade till henne.
-Jaa.Jag vet,suckade mamma.
-Nu måste vi åka.Vi har en lång väg till Leksand.Och vi vill ju komma dit idag.Ellerhur?
-Ja,ha det så bra älskling!Ring om det är nånting!
'Som om något skulle hända på 3 dagar' tänkte Isola.
Deras Opel Corsa backade ut från garaget och Isola vinkade adjö till föräldrarna som sedan åkte iväg.
'Jahapp' tänkte Isola.'Då är man änsam hemma då.Fy fan vad kul det ska bli!'
Hon sprang upp för trappan och sjönk ner i soffan i vardags rumet.
Hon tittade sig omkring.En stor villa bodde hon i.Mycket ytrymme fans det här.
Isola tittade på klockan,den var halv tålv på förmidagen.
Hon tänkte en tanke som hon plötsligt fått i huvudet.Det var en bra tanke tyckte hon.
Hon hämtade den bärbara telefonen som alltid fanns i köket,
sedan gick hon in i sitt rum och rotade bland lådorna i hennes skrivbord tills hon hittade sin klasslista.
Hon ögade igenom den,28 var dom i klassen.
'Jahapp'.
Hon ringde förrst upp berg å dal banan.Han är en kille i klassen som kommit in i målbrottet.
-Nils bergström.
Isola fick tvinga sig själv att inte börja bröla rakt ut.
-Ö,ja hej det är Isola!
-Vad vill du då?
-Hmf,jo jag ville fråga dig om,
-tycker du jag låter konstigt?
-öh,nää,ljög hon.Hon ville inte såra honnom.
-Vad ville du?
-Vill du komma på min fest?
-Jaha.När e den då?
Det hade inte Isola tänkt på.
-Ooo...Idag,klockan tre.
-Fan.Det kom plötsligt.Men jag kommer!
-Vad bra!Vi ses.
20 tacka nej.Åtta kommer.
Isola tycker att det ser bra ut hemma.
Hon sticker iväg till livsmedels buticken med sig har hon en tusenlapp dom hon fått av hennes föräldrar.
Det blir en lyckad fest.Nils,Emma,Erik,Anne-Li,sofia,pär päron ,Elias och Gustaf kommer.Festen går till kl.20.30 då stack alla på en gång.
Isola satte sig ner vid datorn å knappade in Lunarstorm.
Där satt hon å chattade i en halv timme.Sedan somnade hon i soffan.

Hon vaknade på morgonen nån gång vid åtta.
Hon såg kaoset.En massa paperstalrikar låg på gålvet,plastmuggar,ostbågar å massa pappersbitar.Hon åt en frukost bestående av ostbågar,chips,godis och 2 liter coca cola.Sedan tog hon fram damsugaren...

Skriven av: Franziska Nömm (12)

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren