Publicerat
Kategori: Novell

Isola & den levande damsugren del 2

Isola tog tag i damsugaren och släpade ut den ur städskrubben.
Hon stoppade in kontakten bakom soffan och ville börrja dammsuga när dammsugaren plötsligt började tala:
-försök inte! Jag strejkar.
-Va?! Vem sa det?
Isola tittade sig förskräckt omkring.Hon var jätte rädd,vem hade sagt så?
-Hallo!
-Hö?
-Det är jaag!Dummer Ludde.
-Ludde? Isola hade inte fattat än att damsugaren talade.
-Meen haallo? Hur du får man vaara?Ludde tittade på Isola som fick en chock när hon såg honnom.Hon rammlade baklänges och kom rakt på rumpan.
Hon tittade förskräckt på Ludde.
-Tjena!Läget?
-AAAaaaaaaaaaaaaaaaaaahh!Hjälp.
-Oj då.Inge bra förstår jag.Stackare.Å snälla skrik inte,jag är en gammal dammsugare.
Isola reste sig upp och sprang stressad ner för trappan,satte på sig jacka och skor.
Hon stängde dörren bakom sig,och sprang ut på gatan.Hon fick en känsla av att hon bara ville springa och det gjorde hon.Även fast hennes kondition inte va så bra så sprang hon ganska långt.Just det.När hon sprungit tre kvarter så vart hon för andfådd.
Hon stannade och pustade ut.
'Det var försent igår.Det är därför,ja,det är klart!He,det var inbildning!'
Isola övertygade sig själv om att det varit inbilning.Hon börrjade gå.
Hon dammsög.Ludde var tyst.Isola var övertygad om att det varit inbildning.
Det tog henne en timme att dammsuga och plocka undan allt.
Hon gick in i sitt rum och satte sig vid datorn.
Luddes kontackt var inte inne,men det gjorde inget.Han levde ändå.Han blev glad och rullade in i Isolas rum utan att hon märkte något.
-Hej,det var inte meningen att skrämmas.
-Det gör ingentig.Svarade Isola utan att bry sig.
-Vad bra!Ska vi leka?
-Kan vi väll..NU kom Isola på vem hon pratade med!
-Nej!Nu får du inte skrika och bli rädd!Snälla,jag är en gammal damsugare.
Isola lyssnade konstigt nog på Ludde utan att börrja skrika.Så rädd var hon inte häller.Gud vad kul,här satt hon och pratade med deras dammsugare!
-Aa,men ska vi leka kull?Jag vill vara han!Får jag det?Snälla.
-Okej!
Isola och Ludde hade en väldigt rolig eftermidag.De lekte kull,spelade kort(!) Och gjorde litet till.
På kvällen tittade de på TV tilsamans,prat i kvadrat.
Senare:
-Vill du sova hos mig?
-I din säng?Menar du verkligen det?Får jag!
-Ja.Kom då.
Den natten låg Ludde för första gången i en riktig säng.Han gillade det,det kan jag lova.
Nästa dag när de åt fruckost sa Isola:
-Mamma och pappa kommer hem idag.Mamma ringde i morse när du fortfarande sov.
-Jasso.Måste jag altså sluta vara levande nu.Ludde verkade ledsen.
-Nej!Vi kan ju försöka få dom att lära känna dig.
-Dom skulle slänga mig.Sa Ludde.
-Det tror jag inte.
På eftermidagen kl.16.00 kom Isolas föräldrar.
När dom kom upp i vardagsrummet och satt i soffan...
-Mamma,pappa.Det här är Ludde.
Ludde gjorde entr`e...

Slut ord till denna berättelse:
Ludde fick stanna och om han inte gått sönder och dött så leker han än med familjen Lark än idag!

Skriven av: Franziska

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren