Publicerat
Kategori: Novell

Jag är bestulen!

Jag är bestulen!
Jag är bestulen på mina djupaste och varmaste känslor!
Jag är bestulen på min tro!
Jag är bestulen på min tro på mänsklighet och kärleken en människa kan känna för en annan!
Jag är bestulen på min allt igenom äkta känsla för livet och äkta kärlek någon annan människa någonsin kan få av mig!
Jag är bestulen!

Jag är tömd!
Jag är tömd på all övertygelse någon kan någonsin få om livets härlighet!
Jag är tömd på all förväntan någon kan någonsin ha på någon annan man kan älska!
Jag är tömd på all längtan något kan någonsin skapa lusten att leva i mig!
Jag är tömd!

Jag är dömd!
Jag är dömd att leva resten av mitt liv i väntan på döden!
Jag är dömd att ropa mina ord utan att de någonsin blir hörda!
Jag är dömd att andas den luft som suger i sig mitt liv en bit i taget med varje andetag! Den luft som förgiftar min själ!
Jag är dömd att bevittna min egen tro, mitt hopp och min kärlek blekna bort, den tid jag har kvar att leva!
Jag är dömd att leva på gränsen! Gränsen mellan liv och död!
Jag är dömd att minnas! Att ständigt minnas att jag lever i dödens vagga, ända från födelsen!
Jag är dömd till en illusion som kallas Livet!

Jag är bestulen, tömd, dömd, av de jag mest av allt älskar! De jag mest av allt har satt mitt hopp på! De jag mest av allt trott på!

Men i all förtvivlan kan jag ändå inte sluta att hoppas! Även om jag vet att min tid snart är ute! Och slutet är mycket nära!

Skriven av: Jorden

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren