Publicerat
Kategori: Novell

Jag hade varit död om jag inte träffat dig.

UT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
UT HÄR I FRÅN JAG VILL INTE SE DIG MER!!!!
det var det sista jonna fick höra av sin mamma innan hon blev utkastad mitt på den stora gatan i stockholm.
vad hade hon gjort för fel.
hon hade ju bara sagt att hon va trött och att hon inte orkade diska allt.
dem hade nänmligen haftt fest och det hade kommit över 50 personer.
hon orkade bara ínte diska allt.
men då tyckte hennes mamma att hon var den slöaste och fulaste ungen hon någonsin sett
och slängt ut henne på gatan.
det är inte första gången detta hender det vet jonna men det är det att hon trodde att det hade blivit bra men det hade det visst inte.
det hade nästan blivit mörkt när hon till slut hittade något att ätbart i en soptunna.
hon va helt utmattad och kunde knappt stå på benen, hon hade hittat ett halvätet äpple.
hon hade jst fått i sig äpplet innan hon föll i hop på marken intill soptunnan
och somnade.
hon vaknade tidigt nästa morgon.
hon kände sig illamående och yr.
vad hade väckt henne hon såg sig om och stannade på någonting som stod aldeles intill henne.
det riktigt lyste om honnom var det han som hade väckt henne.
-hej sa han.
-vem är du?vad gör du här ? var det du som väckte mig?
-va!? prata lite saktare är du snäll.
men jonna sa ingenting.
-halå!du måste till sjukhus!
-nej.......iin..te shu..khus.
fick hon fram.
men det var försent.
han hade redan böjt sig ner över henne och började lyssna på hjärtat och pulsen, sedan lyfte han upp henne och började gå med henne.
-vad gör du..... sa hon med skälvande röst.
- tar dig till ett sjukhus.
-nej inte sjukhus.
men hon låg redan i baksätet i enn taxi.
- centrala sjukhuset, sa han.
- ok!




- hon måste opereras.
var svaret de fick när de hade kommit fram.
-ok


2timmar senare........
operationen gick bra och hon kommer att bli som vanligt igen bara du låter henne sova.
-var an jag träffa henne.
-nummer 91
-ok

-hur mår du?
-sådär.
-du måste sova
-inget svar...
-jag hade dött om inte du hade tagit mig hit.
-jag vet.
-tack
-varsågod.
han strök henne över håren och kysste henne innen hon somnade.
SLUT!!!!!



JONNA OCH KILLEN BLEV I HOP OCH FICK TVÅ BARN.
DEM SKULLE HETE FRIDA OCH JOHAN.

Skriven av: fanny

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren