Publicerat
Kategori: Novell

Jag kunde inte motstå

Jag var på väg hem till Ninni, klockan var bara lite över fem på eftermiddagen. Egentligen skulle jag ha ringt till Ninni klockan fem men jag hade precis varit i affären med Julia och köpt groggvirke till kvällen.
Ninni var hemma, men hon skulle bara säga att min mamma hade ringt och bett henne att säga att jag skulle hem och äta innan festen.
Jag lämnade mitt groggvirke i Ninnis kylskåp och gick hem för att få mig något i magen. Mamma hade gjort iordning pizza. jag åt som en varg, jag var jättehungrig.
Mamma och pappa skulle till skogen en sväng så jag blev ensam i nåra minuter innan jag skulle gå till Ninnis fest. Jag rotade igenom lådan under diskbänken och hittade en tom PET-flaska, jag var ganska van vid det här laget, jag fyllde flaskan till hälften med Vodka. sen stoppade jag ner kudden och flaskan i väskan och gick hem till Ninni. det tröjde inte länge innan våra vänner kom. alla hade nått att dricka, så det kändes skönt att man inte behövde bjuda någon. det var ju trots allt valborg. efter ett tag bestämde vi oss för att gå till nån Majbrasa och titta en stund. kvällen var inte gammal, men min förra pojkvän var redan skitfull, jag brydde mig inte så mycket om honom över huvudtaget. när vi inte orkade med brasan länge gick vi hem till Ninni igen. jag och min kompis Annika satte oss på verandan och rökte och snackade lite, sen kom hennes pojkvän ut också. Annika var kissnödig så jag blev kvar ensam med hennes pojkvän Ludde där ute. vi satt mittemot varandra. någon hade spillt en öl på golvet så jag la upp benen i hans knä, då började han smeka mina ben, det var inget stort med det, vanligt vänskapssmek bara. Annika kom inte ut på jättelänge så Ludde tyckte att vi skulle ta en promenad för att nyktra till lite. jag höll med honom och vi gick iväg. vi visste inte riktigt vart vi skulle men vi hamnade på en stig i skogen. Ludde försökte hålla mig i handen eftersom att han visste att jag var mörkrädd, trodde jag. jag lät honom hålla i min hand, eftersom att jag var rädd.
- Får jag en puss då Jenny? snälla. bad han.
- Nej, tänkt på att Annika är där hemma, hon är ju ändå din flickvän. försökte jag.
- ja, jag vet att hon är det, jag älskar henne jättemycke men jag vill ha en puss av dej, jag vet ju att du också vill.
jag kunde inte ljuga honom rakt upp i ansiktet. jag ville ju men vad skulle Annika tycka om hon fick reda på det här.
- men det går inte. sa jag självsäkert.
men bara en liten stund senare kramade jag om honom och vi hånglade.
faan tänkte jag, varför gjorde jag sådär?
vi gick hem till Ninni igen, ingen hade saknat oss och det var ju tur, för vad skulle dom andra tro.
Ludde och Annika åkte hem lite senare, vi är fortfarande vänner men iaf.
jag ångrar mej så djupt i alla fall, fast att Annika inte kommer få reda på något, jag känner det ändå som att jag har svikit henne.
SLUT

Skriven av: carin wikström

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren