Publicerat
Kategori: Novell

Jag och Jacob del 1

När snön låg på marken vit och vacker kändes allt så bra, man kände sig lite glad utav att det hade blivit lite ljusare ute med snö. Visst det var kallt men det kunde jag stå ut med. Det har snöat idagar nu och snön är nästan en halv meter och det är så vackert, vackrare än man kan föreställa sig.

Jag känner i hela kroppen att jag bara måste gå ut och gå lite för det är så vackert ute. Jag tar på mig mina klackade stövlar, svarta midjekorta jackan och vantar och går ut. Jag går hela vägen ner till gammla skolan, förbi sjön man brukar bada i på sommrarna men det var ett tag sen nu för alla alier. Jag är helt inne i min egna värld när en snöboll kommer flygande över mig.
Jag kollar runt omkring mig och ser ingen, jag börjar fundera om det är några små barn ute och ska busa lite.

Jag fortsätter att gå lungt fram när en till snöboll kommer sussande och nästan träffar mig i huvudet, jag kollar snabbt om men ser ingen. Jag börjar bli lite små arg, vem är det som håller på tänker jag för mig själv. Men jag fortsätter ändå framåt,och precis när en snöboll är på väg vänder jag mig om och ser Jacob stå där. Och gud vad han skrattar han skrattar så mycket att han ligger på marken och håller sig för magen.

Jag springer fram till dig och mular dig med snö i hela ansiktet, men det var korkat för Jacob är mycket starkare än mig så du ger igen snabbt på mig. Så slutar det med att vi båda ligger på rygg i snön och skrattar.
'hahah, du skulle ha sett din minn när första snöbollen kom' sa du,
'haha, jag såg säkert dum ut men vad fan jag blev lite rädd', svarade jag han.

Jag och Jacob har varit vänner för alltid, vi är såna som har hållt i hopp i hela dagis, hela förskolan, hela lågstadiet, hela mellanstadiet, hela högstadiet och nu i gymnasiumet så är det inte så längre. Men bästa kommpisar är vi ändå, vi är som vi brukar säga blöj polare lika med att vi har varit kompisar så länge. Nu när vi båda är 16 år går vi på olika skolor jag går naturbruk ute i säbyholm och du är kvar här och läser natur. Och linjerna vi läser passar oss perfekt, fast vi träffas inte lika mycket för jag bor på skolan men vi håller ihopp.

Vi ställer oss upp och du borstar bort snön från mig och jag börjar skratta för det kittlas och så klart vet du det och fortsätter för att retas. Jag smäller till dig och så går vi hem till dig som vi alltid gör.
När vi kommer in, går vi upp till rummet och kör tvspel för det gillar vi båda och alltid förlorar jag men det gör inte för jag är med Jacob och jag gör allt för att han ska bli glad.

Vi sitter och spelar tills klockan är tolv på natten, du förelsår appropå att det är så sent att jag kan sova hos dig som vi brukade göra när vi var små. Jag säger okej för det var så länge sen vi gjorde det, så jag ringer mamma så hon vet och så spelar vi vidare.

När vi väll går och lägger oss, så tror jag att vi ska sova i två olika sängar så har jag fel. Du säger åt mig att sova brevid dig, jag blir lite fundersam men lägger mig ändå brevid. Du börjar kittla mig det första du gör när jag lägger mig, men det är bara roligt men efter ett tag blir vi trött och han somnar. Jag ligger fortfarande vaken och kollar på dig, jag kan inte hålla mig längre för freestelsen som jag har haft så länge så jag pussar du rätt på munnen men du sover så jag vet inte om du vet vad jag gjorde.....

Fortsättning följer......

Skriven av: Sofia...E

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren