Publicerat
Kategori: Novell

Jägare del 1

Solen lyser på mitt fridfulla ansikte, jag känner hur vinden blåser i det höga gräset där jag ligger. Mina ögon öppnas och jag ser upp på den klarblå himlen, jag ler för mig själv när jag känner värmen.
Plötsligt blir det mörkt, det är inte längre solen som gör att jag kan se något, månen lyser full och klar på den kolsvarta himlen. Jag reser hastigt på mig och ser tre grå skepnader komma emot mig med långsamma steg.
Det midjehöga gräset vajar svagt i den varma brisen. Jag tar ett steg bakåt i förskräckelse. Sakta men säkert går jag bakåt med ögonen vända mot de tre främlingarna.
Plötsligt kastar den längsta av dem av sig huvan och hans korpsvarta hår smälter in i natten. Jag stannar tvärt och ser som förhäxat på honom. Han ler mot mig och jag ser äktheten speglas i hans ögon där han stannar tre meter ifrån mig.
Jag ser misstänksamt på de andra två som står på varsin sida av honom, de kastar också av sig sina huvor och jag ser deras vackra ansikten i det klara månskenet.
Flickan till höger om honom är blond med stora isblå ögon som är inramade med svarta ögonfransar, hennes hy är gyllenbrun och vita tänder glimmar i mörkret.
På hans vänstra sida ler en annan flicka mot mig, hennes hår är eldrött och når ner till midjan i perfekta lockar. Hennes stålgrå ögon utstrålar värme och hon blinkar mot mig. Jag tappar andan av deras skönhet men när jag ser på honom kan jag inte längre andas.
Hans svarta hår är rufsigt och når honom ner över öronen. De kastanjebruna ögonen glittrar i månskenet och han sträcker ut en hand mot mig och jag tar den.
”Du är utvald Sawyer”
Snabbt drar han mig intill sig och jag sjunker in i hans muskulösa armar. Jag känner tryggheten komma svävande och jag slappnar av i hans famn.

Jag vaknar med ett ryck och sätter mig snabbt upp i sängen. Tårar forsar nerför mina kinder och jag skriker av sorg. Dörren på andra sidan av rummet öppnas och en mörk virvelvind sveper in och stannar framför mig.
”Sawyer?” hans vackra bruna ögon ser oroligt på mig och jag suckar lättat när jag inser att det inte var en dröm. Jag kryper in i hans famn och han kysser mig kärleksfullt.
Datorn piper till och Raze rusar fram och ser på skärmen.
”Saw, kom hit och kolla” jag reser mig ur sängen och går på lätta fötter fram till skärmen och ryggar tillbaka när jag ser det blodtörstiga ansiktet.
”Han har dödat tre jägare redan och han förvandlades förra fullmånen” väser Raze ursinnigt. ”De har gett honom till oss eftersom vi är det bästa laget de har”
Jag nickar och går mot garderoben för att hämta min svarta uniform när Raze omfamnar mig bakifrån och kysser min nacke.
Jag drar mig ur hans omfamning och ser på honom med mina svarta ögon, jag kysser honom lätt på de fylliga läpparna och försvinner in i garderobens mörker.
När jag kommer ut igen har jag på mig den åtsittande svarta uniformen av lätt bomull som alla jägare bär. Jag ställer mig ramför spegeln och sotar mina ögon svarta för att symbolisera min jakt. När jag sätter upp mitt blanka, svarta, lätt vågiga hår kommer Raze in och jag ser hans sotade ögon. Han är klar för att börja jakten.
Han tar min hand och tillsammans rusar vi mot stora salen där de äldsta väntar på oss. Raze trycker min hand snabbt innan han släpper den och vi går in genom de stora portarna.
De tre äldsta sitter på varsin tron och när vi kommer in reser den mäktigaste sig och sträcker ut händerna mot oss. Vi sveper fram mot honom och sjunker ner på knä framför tronerna.
”Sawyer! Raze! Jag bjuder er lycka på er jakt. Kommer ni tillbaka ska ni inte bara belönas rikligt, ni ska också befordras till svarta jägare!” hans röst är ovanligt fyllig för hans åldriga kropp.
Jag känner hur jag vinglar till där jag står, svarta jägare…
Jag ser på Raze och ser att han tänker samma sak som jag, en svart jägare är den bästa jägaren av alla. Svarta jägare står endast under de äldsta och får välja sina uppdrag.
”Nu ska ni förberedas för jakten” säger Nowlar och vinkar mot två vakter som står vid ena långsidan. De knackar på dörren de vaktar och två människor leds in.
Mannen försöker slita sig fri från vakten men kvinnan tycks ha funnit frid med sitt öde och går lugnt fram till mig. Jag lägger min hand mot hennes kind.
”Var inte rädd” viskar jag innan jag gör en snabb rörelse med handen och knäcker hennes nacke. Jag låter den livlösa kroppen sjunka ner på golvet och sätter mig på huk med hennes huvud i mina händer.
Elegant öppnar jag munnen och mina vassa tänder skär genom huden och musklen i hennes hals innan jag finner halspulsådern och varmt blod släcker min törst.
När kroppen är tömd på blod reser jag på mig utan att ha spillt en enda droppe. Mannen ser på mig med hat i blicken, ”Äckliga blodsugare!” hackar han fram.
Jag väser av ilska och blottar mina spetsiga tänder. Han ryggar tillbaka och spottar mot mig. Snabbt tar Raze struptag och väser ursinnigt åt honom.
Han sätter tänderna i den kraftiga halsen och tömmer kroppen på blod. När kropparna har släpats bort kommer två jägare in med varsin mörkt grå kappa, min bästa vän April fäster kappan runt min hals med ett spänne i silver och bugar sig innan hon backar ut ur salen och hennes partner gör likadant med Raze.
De äldsta ger oss våra välsignade vapen och vi susar ut ur salen och in i natten.

Fortsättning följer...
http://theworldinmyhands.blogg.se/

Skriven av: juliajulia

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren