Publicerat
Kategori: Novell

Jenices ånger.

Det var en gång en fattig flicka vid namn Jenice Looser.
Hon bodde med sin far i en liten stuga. I hennes rum hade hon sin döda mammas aska och hon var väldigt olycklig.
Hennes dröm var att en gång få rida bort från allt denna eländet och börja ett nytt, lcykliga liv.
Det blev inte riktigt så, inte riktigt.
Men hon körde bort, tillsammans med sïn pojkvän Bruce Queens.
De gifte sig, och fick sitt första barn, Scarlett.
Jenice Queenes levde ett lyckligt liv i ett lyckligt förhållande. Hennes man, Bruce, gav henne allt, fick hyenne att känna sig som en prinsessa.
Och det blev hon, hans egen drottning.

När Scarlett, deras förstfödda flicka växte upp, och de fick sina två andra barn, Asta och Sherby, blev Jenice väldigt sjuk.
Hon hostade och verkade aldrig bli frisk.
Bruce oroade sig inte mycket, men Jenice var livrädd!
Det var hennes mamma som hade dött i en sjukdom, hon ville inte bli likadan. Överge sina barn på det sättet.
Jenice gick igenom en väldigt svårt period medan hennes adoptivbarn Asta hängde vid henne som ett tuggumma.
'' Jag älskar inte det här barnet '', tänkte Jenice. '' Vi har inte samma blod ens! Jag gillar inte henne! ''
Och när mrs Queenes äntligen blev frisk, väntade hon sig att lämna Asta i det stora huset tillsammans med en barnflicka medan hon, Bruce och Sherby och Scarlett skulle ge sig av och börja på nytt.
- Jag ger mig av, sa Asta. På ett villkor!
Ja, Asta Queens, hade ett villkor.
Och det var att Scarlett skulle stanna med henne.
- Scarlett 'r min bästa vän, den enda som brydde sig om mig i den här familjen, sa Asta med hat i rösten. Stannar inte hon, följer jag med. Annars kan ju polisen eller socialen...
Ja, fast Jenuice älskade Scarlett över allt annat beslöt sig hon och hennes man för att lämna Scarlett och ge sig av bara de tre.
Jenice grät varje natt. På dfagen log hon co hvar med sin dotter Sherby, men hon grät väldigt ofta.
När hon fick sitt tredje barn Shlley, vissteJenice att barn var en gåva.
Sådana barn som Asta var hemska och dumma, men hennes egna barn var en gåva.
Hon log för sig själv, japp, så var det.
Från den dagen var hennes största önskan att en dag, ha 10 barn.
'' Och då hoppas jag att Scarlett försvunnit! ''

Många år senare, när Jenice fått sitt femte barn, ville hon träffa Scarlett och Asta igen.
Hon kände sig som en hemsk mor som övergivit dem. Scarlett ringde då och då, ibland ko hon på besök i skoluniform, men Asta ville aldrig höra talas om mrs Queens.
- Men om jag tar tillbaka dem båda vill dee säkert flytta in igen, sa Jenice till isn man.
- Försök du, älskling. Men kom ihåg jhurdan både Scarlett och Asta är. I alla fall Scarlett, så mogen och vuxen.
Ja, Jenice försökte få dem tillbaka.
- Jag tänker inte följa med, sa Scarlett, tjugotre år. ALDRIG! DFu kanske inte kommer ihåg när du övergav mig dmed en vilt främmande flicka, när jag bara var tonåring? Inte hade jag ens fyllt arton ännu, jag var bara femton år! Och att du lämnade mig att ansvara för en främmande OCH liten, flicka! Jag skulle sköta om ett barn, när jag själv var ett barn! Jag är ledsen mamma, jag älskar dig, men nej.
Jenice var förtvivlad. Asta ville itne ens höra av henne, det var plågsamt för lilla Asta.
- Du lät mig känna mig ensam och övergiven, sa hon kallt. Så förlåt om jag säger det, '' Mamma '', men svaret är nej.
Så Jenice fick sina önskningar uppfyllde, alla utom en.
Hon fick ett udnerbart hem, inga husdjur, hennes man var henne trogen, och en dag, fick hon faktiskt 10 barn.
Men hon var itne lyckig, för det berodde på listan med barnen:
10. Sarah Queens.
9. Sabina Queens
8. Sebastian Queens.
7. Shelley Queens.
6. Sanna Queens.
5. Sanna Queens.
4. Shelley Queens.
3. Sherby Queens.
2. Asta Queens.
Och den viktigaste, höjdpunkten i hennes liv, som hon förlorat:
1. Scarlett Queens, den vackraste, klokaste flicka i världen!

Skriven av: Tamara Mäntyniemi 11 år.

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren