Publicerat
Kategori: Novell

Julia

Hennes namn var Julia hon gick i andra ring på högtorpsskolan i Gävle.
Hon studerade till att bli en läkare, hennnes pappa var läkare utomlands och hjälpte fattiga i Afrika.
Det var Julias dröm att också få arbeta så en dag.
Julia bodde i ett radhus område en bit utanför stan, hon bodde fortfarande hemma hos hennes föräldrar för att klara ekonomin.
Alla tyckte att Julia var perfekt, hon hade den perfekta kroppen, den perfekta familjen, hon var intelligent och alla killar svärmade runt henne.
Men det var bara hennes yttre, inombords visste ingen vad hon kände.
Hon hade ingen självrespekt eller, hon gjorde illa sig själv på så många olika vis och sätt.
Men ingen visste om det, hon gömde det bra, ingen kunde misstänka något eftersom hon var den perfekta Julia.
Det var svårt för Julia att klara ekonomin fast hon bodde hemma hos sina föräldrar, hon sparade och sparade men det funkade inte i längden.
Hon kom på ett sätt att samla in pengar det var ingenting hon var stolt över men hon tjänade bra på det.
Hon sålde sextjänster online, hon hade flera tusen besökare per månad. De flesta köpte bilder men många bokade även tider för att träffa henne.
Det var det här som hjälpte Julia överleva, hon visste att det var en farlig bransch men hon höll sig vid liv i alla fall.
Annars skulle hennes studier och hennes karriär planer falla isär.
Varenda lediga stund gick åt jobbet, hon fick sova högst tre timmar per natt men hon klarade att hålla masken.
Julia hade en kund som ständigt återkom till henne, han ville träffa henne varje gång, han betalade så mycket det behövdes för att få en natt med henne.
Julia förstod att hon kunde få honom att betala nästan hur mycket som helst, och såg det till hennes fördel.
Hon loggade in på hennes hemsida så fort hon kom hem och kollade beställningar idag var det endast en person som ville träffa henne, det var den ständigt återkommande kunden.
Han hade skrivit ett inlägg i bloggen som fanns på hemsidan.
Möt mig på Hotellet klockan 23.15 i rum 2315.
Julia visste att hon kunde få mycket pengar för den här natten så det var ingen tvekan om att lämna återbud.
Hon lämnade hennes hem vid tio tiden, då skulle hon hinna lagom tänkte hon.
Hon var framme vid hotellet 5 minuter i elva. Hon gick fram till receptionen och frågade vart hon hittade rummet som kunden angett.
Hon skulle följa korridoren åt vänster och ta hissen längst bort.
Det tog en stund för henne att hitta rummet men hon var framme 14 minuter över elva ändå.
Hon knackade på dörren och den öppnades, så hon klev in.
- Sätt dig i fåtöljen där borta så vi kan diskutera priset.
- Visst. Julia gick fram till en av de stora fåtöljerna och satte sig i en av dem.
- Jag vill ha dig här hela natten vad säger du om 20,000 kr.
- Det är ett generöst pris men jag vill nog ha lite högre. Jag har mer att ge nu.
- Okej vad sägs om 30,000?
- Nej jag hade tänkt mig mer åt 55,000.
- Okej men då får du visa vad du går för.
Julia blev kvar hela natten och när hon skulle gå vid sex tiden hindrade kunden henne.
- Jag ångrade mig angående priset.
- Va?
- Det var inte värt det.
- Vi kom överens om 55 000!
- Jag vet men jag ångrade mig.
- Jag ringer min advokat.
- NEJ! Det gör du inte. Skrek han och kastade ner Julia på sängen.
- Sluta! Du gör illa mig.
Kunden började ta stryptag på henne, han grep henne om halsen tills hon svimmade.
När Julia vaknade till stod kunden lutad över henne med en kniv när hon öppnade ögonen så började han hugga henne med kniven i bröstet och i magen.
Han högg henne 20 ggr totalt, hon dog omedelbart.

Julias hemlighet kom ut, och gärningsmannen sitter i fängelse men ingen kan ta bort rädslan och skammen som spred sig över Julias familj i evighet och evighet.

Skriven av: Linnea

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren