Publicerat
Kategori: Novell

Kamossaparken

Kamossaparken

Jag satte på mig mina trånga dojor och satte skolväskan på ryggen. Det var så varmt den morgonen så jag behövde inte ha jacka på mig, bara en tjock tröja. Jag tänkte att jag skulle ta den vanliga vägen till skolan alltså igenom kamossaparken. Det var en park med en stor gräsmatta. Många sa att det fanns en tunnel som bara öppnade sig på natten där. Det trodde jag inte då, men nu vet jag att det är sant. Det var en ovanligt konstig dag i skolan. Alla var så tysta precis som om de döljde någonting för mig. Efter skolan gick jag hem som vanligt och eftersom det var fredag skulle jag klä mig lite fin och sminka mig. Det var nämligen skoldisco. Där var alla också väldigt tysta och dansgolvet var tomt. Jag gick hem och tänkte att jag kanske kunde gå igenom kamossa parken för att se om det värkligen fanns någon tunnel. Men, näe det fanns ingen tunnel. Men plötsligt tappade jag mitt öronhänge, jag letade och letade men hittade det inte. Men jag gick hem och hämtade en ficklampa så att mamma inte märkte det. När jag hade gått halvvägs ångrade jag mig men det fanns inget återvändo så jag gick den sista biten till Kamossaparken. Med ett stort kliv satte jag min fot på gräsmattan och tände ficklampan. Jag kunde inte hitta mitt öronhänge. Plötsligt var det något som glimtade till någonting silvrigt. Då fick jag en tanke av att det var mitt öronhänge. Så jag började att leta. Plötsligt föll jag ner i en grop, den verkade vara väldigt djup. Jag bara föll och föll, allt var kusligt men så verkligt. Antagligen var detta en orealistisk dröm eller så var det på riktigt! Jag såg att gropen tog slut långt där nere någonstans. Eller vad var det för något? Jag trodde inte mina ögon men när jag var nere hittade jag mitt öronhänge. Men jag var omringad av arga tigrar.

Fortsättning följer..................

Skriven av: Emelie 91

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren