Publicerat
Kategori: Novell

Kamp i skuggan - vampyr fiction

Prolog

Ett krig pågår i världen, ett krig som de flesta inte ens vet existerar. På ena sidan finns en mäktig organisation, kontrollerad av vampyrer, deras mål är att göra alla människor till slavar. På andra sidan finns en skara människor som gör allt de kan för att hindra vampyrerna från att segra. I spetsen för denna skara finns Serena Victoria van Helsing. Serena är föräldralös, hon växte upp på barnhem. Av någon anledning fick regeringen upp ögonen för henne och tog in henne för träning redan vid 13 års ålder. Hon blev en fullfjädrad spion på bara ett år och började utföra uppdrag direkt. Serena var väldigt intresserad av forskning, hon hade länge misstänkt att det fanns vampyrer, och blev övertygad när hennes vän Stefan Dunmore blev biten och långsamt började förvandlas till vampyr. När hon slutligen kunde bevisa att vampyrer existerade och att dom kämpade för att få världsherravälde tog hon informationen till sin chef som skrattade henne rakt upp i ansiktet.

Det var då hon bestämde sig för att lämna sin post hos regeringen och ta saken i egna händer, då var hon 16 år gammal. Det tog henne inte lång tid att hitta en organisation som motarbetade vampyrerna. Tack vare sin kunskap tog hon sig snabbt upp där och blev tillslut ledare. De deltar i ett krig utan stora slag och ödeläggningar. Ingen regering vet att det existerar, Det är en kamp i skuggan, som bara försvåras av regeringens ständiga inblandning. (De flesta i Serenas organisation är efterlyst i mer än hälften av världens länder för mord.) Och deras fiende växer sig bara starkare, det slutgiltiga slaget närmar sig.

Läs gärna fortsättningen på http://www.freewebs.com/hydia

Skriven av: Linnea Eriksson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren