Publicerat
Kategori: Novell

Kanske - kanske inte del 1

Det var klassdisco i klass 5C. Klara stod och hängde med Agnez, Matilda, Sandra och några andra tjejer borta vid godisbordet. Ett gäng med klassens fem snyggaste killar gick fram till dem. - Vill du bli min tjej? frågade Jonas som Klara varit kär i länge. Klara rodnade. Hon skulle just svara ja då Sandra svarade: Ja! Sandra hade alltid coola kläder. Hon hade lockigt blondt hår och ett vackert ansikte, oftast indränkt i säkert (tänkte Klara iallafall) flera ton smink. Alla killar gillade henne, men hon hade nyligen varit ihop med Sebbe, en ny kille från Stockholm med lockigt mörkbrunt hår och bruna ögon. Klara visste inte ens att de gjort slut. Klara gick in på toaletten och grät. Agnez och Matilda hängde med. - Han är ju knäpp, sa Agnez. - Men du hittar nog någon annan, tröstade Matilda. Jag kollade på Sebbe och han kollade på dig flera minuter i sträck utan att blinka! - Bjud upp honom så fort du kommer ut! När Klara kommit ut sprang Sebbe fram till henne. - Vill du dansa? Hon tackade ja. När de blivit trötta och anfådda efter att ha dansat fjorton gånger med varandra satte de sig i ett hörn med en saccosäck. Sebbe rusade iväg efter två Cola ligth, eftersom det var Klaras favoritdryck. Han kom snabbt tillbaks, inte bara med två flaskor Cola ligth utan också med en massa sega råttor och Fizzy Bubbelflaskor. När godiset var slut satt de och bara pratade en lång stund. Plötsligt möttes två läppar i en evighetslång kyss. Två tungor dansade. Sedan blev allting alldeles för tyst, för klockan var nio och klassfesten var slut. - Är ni ihop nu eller? undrade Agnez på hemvägen. Klara log hemlighetsfullt. - Kanske, kanske inte, sa hon. Hon visste inte om hon och Sebbe var ihop. Det enda Klara visste var att så fort hon tänkte på milda bruna ögon, ett brunt hår och ett vackert leende, ville hon ha mer kyssar och gå längre, längre! På kvällen försökte hon tänka på Jonas, men det gick inte, hennes hjärtebild på honom var borta! Den hade blivit ersatt av Sebbe. Sebbe Mild, 11 år från Kungsholmen. Detkändes mycket bättre, insåg hon då hon försvann under täcket för att fantisera mera vågat.

Skriven av: Lovelygirl.nu

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren