Publicerat
Kategori: Novell

Kärlek är otrolig




Linda, gick på skolgårdens hårda asfalt. Hon satte sig på en bänk och hennes röda jacka åkte up lite. Håret blänkte i solens sken innan det snabbt förändrades och en droppe for ner på henens mjuka lenablonda hår.
Plötsligt kom en droppe från hennes öga också. En droppe från hjärtats kärlek. En droppe som betydde allt.
Minnena flödade ut ur ögonen som tårar. Ögonen blänkte och hjärnan mindes:

1. 5 år


Linda som liten, ensam satt hon i sandlåtan som 5 åring och lät regnet falla på henens vitblonda hår. Hon skrattade och tog sand och kastade i luften. Då kom Linn ut. Linn kom från Björnens dörr och satte sug bredvid Linda, med en blå regnjacka över huvud och kropp. Hon gav Linda en stor kram och sen lekte dom. Lekte och Linda mindes. Den där sovaröverstunden på Björnen. Hon sov inte en blund när hon låg och pratade med Linn. Linn fanns där. Tätt bredvid henen och skulel evigt vara hennes bästis.

2. 6 år.

Nu kom Linda upp i förskolans entre. Hon satt på den röda mattan med sina 31 klasskompisar. Alla namnen vara svåra att minnas då. Men Linn satt bredvid henne och viskade när Lena pratade med dom.
Men Linda mindes även tankarna.
Hon satt på mattan, Linn viskade just:
- Tror du vi blir kära i någon när vi blir äldre?
Men det lät inte som Linn. Nu var hon darrig på rösten och uttalet blev fel och lät som:
- Dror du vi bli tjära i nådon när vi bli ädre?
Det avr inte Linn som sa det, men ändå Linn.
Men tankarna var itne på Linn då. Samma viskning ekade i Lindas huvud. Hon v'nde huvudet från Linn och kollade mot resten av klassen. Där satt en kille och ännu fler. Men det var nåot med första killen. Hans ögon kollade raktin i hennes blåa ögon. Det sägs om kärlek vid första ögonkastet och det var det.

3. 7 år


Linda, satt vi dsin första bänk i skolan. Samma skola. Men något var annorlunda. Nu fanns inte Linn bredvid henne. Linn fanns inte alls i klassrummet. I stället fanns där någon som såg ful ut. Sen fanns inte Lena där heller. I stället stod Rebecka där och förklarade med barnnsligt pipig röst.
En morgon då veckan hade gått efter skolstarten så började Rebecka berätta för Linda. Linda hade tjatt hella veckan och nu:
- Linda, det är svåra saker i livet. Jag vet att du blir ledsen nu. Men jag måste säga det nu. Linn har flyttat.
Okej, bra tänkte Linda. Varför sa hon inget. Hon åkte. Men i kan säkert nå varandra ändå. Hon kanske har flyttat till satn så att vi ändå ses. När tanken kom upp började Rebecka om:
- Linda, Jag vet att det är svårt. Men Linn har flyttat. Hon är borta.
- Vart är hon? Linda var bestämd och envis.
- Hon har flyttat. Flyttat till Uppsala lilla vän. Ni kommer inte se varandra mer nu.
Vi de orden brast Linda ut i gråt och klockan ringde. Hon sprang ut och grät.

4. 8 år

Nu kom 2 klass. Linn var orta. Hon hade inte sett henne än. Men en ny Pojke kom till klassen idag. Han hette Rickard men var inte så snygg. I stället siktade Linda in sig på killen hon sett först i förskoleklassen. Han hette visst Jacob. Han hade livit sötare med åren. Nu var dte nog dags att fråga. Hon reste sig upp och gck mot honm. Hennes hjärta bultade hårt när svaret kom:
- Ja.
Hon grät nästan, men visade det inte.

Hon var lycklig i ett halvår. Men gick fortfarande i tvåan när en kille dök upp. Det var en härlig dag och dom gick en runda som stället kallade 'Slingan'.
En liten bit på en kilometer som klassen skulel gå. Hon gick med sin kompis Kajsa och log mycket. Men plötsligt kom en kille i kapp henne, liten och knubbig sa han:
- Gör slut meed Jacob annars dödar jag honm.
Linda var nära gråten. Hon kände pojken, Johannes. Han kunde döda!

Hon svarade snabbt:
-NEJ!!
Killen gav inte upp. Men när hon gick i väg och väntat ett tag hörde hon hur någon välte. Hon vände sig om och såg Jacob ligga under Johannes och få en smocka.
Han dödade honom!
Linda väntade medan Rebecka kom. Hon stoppade bråket och Jacob överlevde.
Han hade näsblod som rann och en blåring runt ögat. Han grät och var röd i ansiktet av blod. Ha hade ett rivsår i pannan av en pinen som Johannes måste ha tagit till.
Då var hon tvungen:
- Jacob, jag gör slut!

5. 9 år

Trean gick på som vanligt. Jacob var itne kär men hade andra tjejer som ar både smaler och sötre än Linda.

6. 10 år.

Fyran kom ch även problemen. Kärlek var stort nu. Hon älskade Jacob mer än något annat. Lindas hjärta växte för att få utrymme till mer än Jacob. Men acob var upptagen. Men när han blev singel skapades problemen. I Augusti hade hennes kompis Ronja kalas. Hennes absolute nya bästis Vendela kom och Hon själv och Linda.

Dom åt lite, hoppade på studsmatta, kollade på skräckis och hade det bra. Spelade IDOL och ett annat spel. Sen skulel dom sova. Då pratar dom om kärlek. Linda berättar om allt jag nu berättat.
ALLT!
Hon berättar om Jacob också. Och om sin kärlek.

Sen den natten har Vendes vänskap och hennes växt mycket starkt, för att sen bytas!

Linda är nu ett halvår äldre och har äntligen chansen. Jaob är singel och hon ska fråga nästa rast. Näst a rast om tio minuter ska hon fråga. Hon sluter ögonen när det ringer ut.
På rasten brister hjärtat. Hon går mot Vende och ler glatt. Hon tänker berätta att om tio minuter är stunden där.
Men Vende hinner först med en nyhet som späcker hjärtat som byggst upp i fyra år:
- JAG är ihop med Jacob!
Vilken nyhet. Det är en nyhet som spräcker hjärtan. Lindas hjärta står på noll igen och har ingen kärlek. I stället har hjärtat fått en mycket svart nyans. Ansiktet blir rött av ilska men också fyllt av tårar.
- Vad var din nyhet? Frågar Vende. Men Linda vänder om och går.
Hon säger ingenting utan låser in sig på toaletten och gråter.
Allt hon berätat om kärleken för Vende. Det var två minuter, bara två minuter så hade hon varit ihop med Jacob istället!

7. 11 år

Nu, slutar vår historia för vi är i kapp år 2006. Det är nu som allt är kvar. Men något mer hände för ett haslvår sen. Det ör VT nu inte HT jag hoppade över den.

Nu var chaten igång och Linda satt vid datorn Chatten ekade fram, det var med Jaob:

Han börjar:

-Hej (han)
-tja /hon)
-görs? /han)
-inget,dd?/hon)
-inget (Han)
-är du singel? (hon)
-ja (han)
-vem gjorde slut? /hon)
-jag (han)
-okej /hon)
-är du singel? (han)
-mm (hon)
-Jag har vatt kär i en kille i 5 år nu (hon)
-okej, vem? (han)
-det du (hon)
- jag (han)

Linda blir nervös. Hon vet inte vad hon ska säga men:

- Hur visste du? (hon)
-jag är snyggast (han)
-idiot! (hon gillar honm ändå)
- Okej. (Han)(hon blirnervös)
Det komemr massa sådana ord om att han gilalr henen också. Men på slutet brister hjärtat som byggts upp på et halvår av sista chattmeddelandet.

- Du är bara så LURAD! haha (han)

HJÄRTAT BRISTER!!!



9. nu!

Förra veckan skickade jag en sak på chatten till honom:

- Jag älskar en anna, hanär mcyket snyggare och sötare än du. Jag bryr mig itne om förra veckan! (hon)
-Jaha, men du gillar mig än. (han)
-Säger vem? (hon)

Nu är jag stolt. Jag tror att han är avendsjuk.

Ps. Denna historia är sann.... Jag går fortfarande i femman och har precis berättat om mitt liv. Maila mig om ni har något tips på vad jag ska göra!




Skriven av: Wye

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren