Publicerat
Kategori: Novell

Kärleks berättelsen. .

Josefin drog av sig sina långbyxor, så att hon bara hade sina svarta shorts på sig.
Hon tittade ut över havet och log, precis så som bara hon kan göra.
Hon drog in den svala havsluften i näsborrarna och stängde ögonen. Hon hade alltid gillat att sitta och titta ut över havet, det lugnade hennes själ och stärkte hennes sinne. Marcus vände sig mot henne och betraktade henne stilla. Hennes läppar såg så mjuka och varma ut. Han kände sig nervös och han märkte att han andades tyngre än tidigare. Han fick en plötslig lust att kyssa henne. Men han lät bli, han ville inte riskera att förstöra deras vänskap. Josefin och Marcus hade känt varandra sedan dom var små, dom var vänner och han hade aldrig förut känt så här när han varit med Josefin.. Han visste inte riktigt vad det var som gjorde att han kände sig så nervös, Josefin var ju hans bästa vän och inget annat. Marcus hade inga vänner annat än Josefin. Han tyckte inte heller att han behövde någon annan, eftersom Josefin och Marcus var själsfränder och kompletterade varandra. Josefin hade några andra kompisar, men hon brukade nästan aldrig umgås med dom annat än i skolan. Josefin var en sån person som alla ville vara med. Hon var sig själv och var alltid glad. Marcus däremot var den typen som var tystlåten och inte sa så mycket. Ibland undrade Marcus om Josefin inte visste mer om honom än vad han själv gjorde, och tvärtom..

Josefin öppnade ögonen och vände sig mot Marcus, han slog ner blicken och kände att han rodnade. Hon sträckte fram sin hand mot honom. Hennes hand kändes sval mot hans varma kind. Josefin lade handen runt hans nacke och drog honom försiktigt närmare sig. Hon tittade in i hans djupt blåa ögon och log. Han log tillbaka och böjde sig försiktigt närmare. Marcus kände hennes varma, fuktiga andedräkt mot sin kind och rös. Han blundade och njöt av känslan att vara nära den han egentligen alltid älskat som mer än bara vän, Josefin.
En stöt gick genom hela hans kropp när han kände Josefins läppar tätt emot sina. Han öppnade försiktigt munnen och kysste henne. Hon smakade sött, och mjukt. Josefin lutade sig sedan mot Marcus axel och sedan satt dom där och tittade ut över havet tillsammans. Dom såg hur solen sakta gick ner bakom bergen, reste sig sedan upp och gick hand i hand tillbaka till stugan..

Vänskap kan övergå i kärlek, men kärlek ej i vänskap,
Endast i hat.

Skriven av: Amanda Matti

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren