Publicerat
Kategori: Novell

Kärleksfågeln

Cassandra ser sig hastigt omkring innan hon snabbt drar av sig klänningen. Trosorna och bh:n åker av med bara farten. Kvickt slänger hon sig ut i det mörka vattnet innan någon hinner se henne. Solen håller på och gå ner och det gör att ljuset blir svagt rosa. Vattnet är svalt och skönt mot hennes varma kropp och hon tar stora simtag. Efter ett tag lägger hon sig på rygg och flyter i vattnet.

Plötsligt sjunger en fågel. Det låter vackert. Precis när fågeln slutat tittar Cassandra upp och får syn på en kille, han ser ut att vara nått år äldre än hon själv. Hans ögon är ljust blå, nästa gråaktiga. Hans hår är blont och tjockt och luggen hänger ner över hans ögon. Men plötsligt kastar han till med huvudet och tittar rakt på Cassandra. Plötsligt känns det som om vattnet runt omkring henne kokar. Hon har ju inga kläder på sig! Som om killen förstår vad hon tänker vänder han sig om och går. Cassandra skyndar ur vattnet och drar snabbt på sig kläderna igen. Då kommer kille tillbaka. Hans ögon tindrar och innan Cassandra vet ordet av det har killen armarna runt hennes hals.
- Jag heter Sebastian, mumlar han och snuddar försiktigt med läpparna mot Cassandras.
- Cassandra, svarar hon tyst och trycker munnen mot hans. Länge står dom där med armarna kring varandra, men när solen gått ner vandrar dom hand i hand hemmåt. Hela tiden sjunger fågeln. Och nu vet Cassandra vad det var för fågel. Det var en kärleksfågel!









Skriven av: tussa96

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren