Publicerat
Kategori: Novell

Kärleksmötet

Hans doft lever kvar i mina sängkläder långt efter att han har lämnat mig, och jag ligger kvar och drömmer mig bort. Drömmer mig tillbaka till den passionerade lek vi har ägnat oss åt. Jag kan fortfarande känna den glödande hetta som hans smekningarna ger mig, och jag häpnar inför de starka känslor det väcker inom mig.
Åtrån har alltid funnits där mellan oss het och svallande och så förbjuden, men vi har båda blundat för den in i det längsta. Jag visste att han kände som jag, lusten som fick hans mörka ögon att bli ännu mörkare när han tittade på mig, och när vi nuddade varandra skälvde han till precis som jag. Inte ett ord sa vi om våra känslor, tystnaden var den som fick dölja sanningen.
Så kom kvällen när vi inte längre kunde hejda oss. Jag hade varit på fest hemma hos min syster, jag kände mig trött och syrran bad Sammy att följa mig hem.
Han grep tag i mig redan i trapphuset och hans viskning var låg men pockande:
- Jag vill ha dig Gunilla. Jag bara måste ha dig…
Trots att jag visste hur farligt det skulle vara svarade jag utan minsta tvekan:
- Jag vill ha dig också…
Jag minns knappt hur vi kom hem till mig. Allt jag minns är hur vi älskade på hallgolvet, hett och besinningslöst. Vår kärleksstund var förbjuden och helt underbar. När han lämnade mig blandades min lycka av skuldkänslor och skam. Vad hade vi gjort??
Han ringde mig redan nästa morgon. Från mobilen ute på stan och han var lika ivrig som jag.
- Jag måste få träffa dig var allt han sa.
- Vi borde inte fick jag fram.. innan känslorna tog överhand.. och jag bad honom att komma genast.
Efteråt låg jag på hans arm och jag njöt av att känna hans närhet vid min sida. I min fantasi var han min men dessvärre var det bara ett önsketänkande.
- Ingen får veta det här sa jag. Och i synnerhet inte hon..
- Jag vet svarade Sammy med ögon mörka av sorg. Men det jag känner för dig har jag aldrig känt för henne. Jag kan inte leva utan dig Gunilla…
Jag visste att det var så han kände, och jag kände ju likadant, ända kunde det aldrig bli vi två. Förbjuden frukt som smakade så underbart att vi bara ville ha mer. Sådan var vår kärlek och den tog ingen hänsyn till ansvar. Men att bryta upp från de liv vi levt hittills? Det var omöjligt ingen av oss ville göra henne så illa. Men vi kunde inte låta bli varandra heller…
- Det här går inte längre, vi måste sluta upp med att träffas så sa vi ofta till varandra. Dagen efter var han hos mig igen ivrigare än någonsin och jag tog emot honom med öppna armar. Korta stulna stunder, på lunchen, på väg hem från jobbet och på väg till jobbet.
Nu ligger jag här ensam i min säng och känner doften av honom. När vi är tillsammans kan jag intala mig själv att vi en dag ska kunna visa våra känslor öppet, när jag är ensam vet jag allt för väl att det är en illusion.
Samtidigt vet jag att om jag bett honom att välja mellan oss hade han valt mig. Han har fört det på tal flera gånger men jag har alltid hindrat honom.
- Tänk det inte ens har jag sagt. Hon skulle aldrig förlåta.
- - Men vi måste tänka på oss också!
Det finns band som är ännu starkare än den passion som är hans och min. Band som inte får brytas för att han och jag är besatta av varandra.
Det är redan sent på dagen när jag kliver upp ur sängen. Men jag har inga måsten som ligger framför mig, inget annat än min systers middag förstås.
Lena tar emot i dörren , strålande lycklig med ett glas vin i handen.
- Kom in vetja, du är först så vi kan ta ett glas vin så länge.
Så kommer Sammy ut i hallen och Lena tar hans arm.
- Tycker du inte det älskling att vi sätter oss och njuter av vinet tills de andra kommer?
- Visst, säger Sammy och ler artigt åt mig. En svågers artiga leende, som jag besvarar med en svägerskas älskvärda smil. Samtidigt minns jag vår heta kärleksstund några timmar tidigare. Minns hur jag älskade med min systers man, det mest förbjudna av allt. Hur allt ska sluta en dag vet jag inte. Just nu klarar jag knappt av att leva i nuet. Ändå kan jag inte låta bli att titta på honom och längta efter nästa gång han blir min….
-



Skriven av: Gunilla Johansson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren