Publicerat
Kategori: Novell

Katt i snö.

Morgonen lyser med sin frånvaro.
Det kalla golvet får tårna att vika sig vid beröring.
Utanför blåser det kallt och familjen får lov att ta på sig flera lager kläder.
Deras ovana vid det kalla klimatet gör kropparna extra känsliga.

Två systrar börjar sin första dag i skolan.
Deras tjocka kläder får dom andra barnen att stirra och peka.
Det skandinaviska klimatet känns ovälkommet för flickorna och dom tittar oroligt omkring sig. En mörkhårig flicka ler mot systrarna. Läraren presenterar flickorna för klassen och uttalar namnen fel. En av systrarna rättar honom och hela klassen skrattar. Vid lunchen viskar ett par från klassen med andra elever och dom börjar skratta. Efter lunch ska klassen på gymnastik men systrarna slipper vara med så dom får gå hem.

Hemmet är flickornas trygghet och när dom kommer hem kan dom slappna av.
Deras familj består av mamma, pappa och en bror som är lite yngre en flickorna. I familjen finns också en farmor. Kvinnorna börjar med maten och flickorna dukar bordet.

Skriven av: R.Borg

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren