Publicerat
Kategori: Drama noveller

Konsekvens av att gråta tyst

Jag ligger här bredvid dig. Det är mörkt och väldigt varmt. Jag darrar, huttrar och fryser, med täcket uppdraget till näsan. Det kanske är någon form av chock.

Jag ligger här bredvid dig, du med ryggen åt mig sovandes lugnt. Stora tårar rullar ner för mina kinder och droppar ned på lakanet. Inte ett ljud ger jag ifrån mig. Det gör så ont att det känns som om jag kommer att explodera. Ändå gråter jag tyst, så tyst.

För om du märker att jag gråter kanske du frågar vad det är för fel, och då blir allt verkligt. Just nu kan jag låtsas att allt bara händer i mitt huvud. Men tänk om du skulle höra att jag grät men inte…?

Du ligger där, men du är inte här. Jag är alldeles ensam, men jag måste ändå förhålla mig till dig.

Jag önskar att jag faktiskt skulle explodera, då skulle jag slippa känna mer.


”Klockan är 08.00 och ni lyssnar till Ekot. En explosion har inträffat i en lägenhet i Hudiksvall. En person befaras ha omkommit. Det är ännu oklart vad som orsakat explosionen då polisens tekniker inte hittat några spår efter någon form av sprängmedel. På E4 i höjd med Tönnebro har två bilar kolliderat ...”

Skriven av: Marit Bohman

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren