Publicerat
Kategori: Novell

Krigets pris

Levi öppnar sina ögon och allt är svart och det känns som om han sover fast är medveten om vad som händer. Han ser inget men kan känna den svala känslan runt om hans kropp. Levi försöker öppna sina ögon men det går inte hur mycket han än försöker. Då inser Levi vad som har hänt.

Levi springer på den hårda marken. Ljudet av vapen skott och bomber ljuder runt om honom. Det pågår kaos runt om honom. Han springer med många andra som också tillhör Englands armétrupp. Levi ser omkring sig och ser folk skrika och gråta i försök att hitta skydd från skottlossningen som sker mitt på gatan som en gång var vacker, befolkad och lycklig men nu bara bestod av ruiner.

Levi springer förbi ett litet barn som skriker efter någon på ett språk han inte förstår. Levi stannar för att plock upp barnet som gråter och skriker. Han springer så fort han kan för att komma från scenen och rädda sig själv och barnet som håller fast vid honom.

Döda kroppar faller runt om honom och han känner hur hans puls ökar men han tvingar sig själv att lugna sig i vetskapen om att han kommer dö om han får panik just nu.
Levi fortsätter att springa med de främmande barnet i sina armar i hopp om att föra både barnet och sig själv i säkerhet. Han hör hur en roterande motor närmar sig och han vet att det är helikoptern som skulle ta honom därifrån tillbaka till hans hemland.

Efter flera minuter av springande så ser han hur helikoptern landar några hundra meter framför dom och han sätter ner barnet och pekar mot helikoptern. Barnet börjar springa mot helikoptern.

Levi drar fram sitt vapen och skjuter mot talibanerna som skjuter mot dom och börjar skjuta tillbaka. Några faller döda under makten av Levi’s vapen innan han själv också börjar springa mot helikoptern igen. Han springer så fort som han kan innan han hör fler folk skrika och springa iväg från scenen. Det är då bomben slår ner och spränger honom i massvis av bitar.

Levi är tillbaka i tomrummet, han känner sig tröttare som om hans ögonlock kommer falla ihop närsomhelst. Han vet vad som kommer hända och hans tankar går direkt till hans familj. Hans enda kärlek på 10 år, ända sedan han var 17, och deras dotter från 3 år tillbaka. Kommer hon fråga om honom? Kommer hon fråga varför alla har en pappa utom hon?

Levi tänker på dom ett tag tills han känner att det är tid att släppa taget. Han suckar tungt och stänger sina ögon och faller in en ändlös sömn.

T15, skriver noveller, rosa hår
Elsa är medlem sedan 2017 Elsa har 1 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren