Publicerat
Kategori: Novell

Kyssen

Jag ser henne hela tiden i skolan. Jag ser bara hon, ingen annan. Hon är så perfekt, hennes vita leende, hennes mörka glittrande ögon och hennes mörka hår. Hon är också bara min, bara min.
Om 1 timme och 21 minuter ska vi träffas, bara vi ingen annan.

Jag går in i klassrummet och där sitter Lalia. Hon sitter alltid bredvid Veronica och Sanna L. Vi ska precis börja svenskan och idag skulle vi prata om svenska författare. Men jag tänker inte på att vi har svenska, jag tänker bara på Lalia. På oss tillsammans, att vi är tillsammans, att våra läppar möter varandra, att det bara är vi två.

-Simon sluta dagdröm om Lalia, säger Veronica och skrattar till

-Det gör jag inte alls det, lägg av Veronica, säger jag och blir generad

-Alltså sluta fejka, vi vet redan. Men du behöver inte skämmas. Lalia gillar ju dig med, hon kommer säkert bli din första kyss, säger Veronica

Efter det börjar hela klassen skratta eftersom jag aldrig kysst någon. Alla har, utom jag.

Vi börjar svenska lektionen och jag vet hur röd i ansiktet jag är, sådär röd blev man när man kissat på sig i 1an. Man ska inte bli så röd i ansiktet när man går i 9an över en tjej.
Vår svenska lärare börjar prata, hon pratar och pratar. Jag lär mig inget för jag har bara Lalia i mina tankar just nu.
Svenska lektionen går bort till all tankar om att jag ska få träffa den tjejen jag varit kär i sen 7an. Själv. Helt själv med henne.

Jag går bort mot mitt gröna skåp i korridoren och ser att Sanna står bredvid där som vanligt. Jag tar på mig min jacka och säger till Sanna att jag inte ska åka hem idag för jag och Sanna åker alltid hem tillsammans.

-Varför ska du inte åka hem med mig?, frågar Sanna

-Jag ska träffa en kompis säger jag

-Jaha, okej hejdå då, säger Sanna.

Sanna går iväg och där står jag själv, men jag väntar inte länge innan jag ser det mest perfektaste som finns. Lalia kommer mot mig och kramar mig. En lång kram, efter man har kramats ska man kyssas egentligen. Men det kommer inte hända för vi är inte ihop än.

Hon kramar mig fortfarande och efter den långa kramen kommer min första kyss.

Skriven av: Ellen

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren