Publicerat
Kategori: Novell

Lågan

Han rörde vid hennes ganska nätta hand och hennes nästan magiska värme strålade igenom honom.
Han tittade upp mot flickan mittemot honom, hans flicka, han tittade in i hennes mörkblå ögon och han drunknade i dem, som så många gånger förut. Han såg det där, kärleken, tillgivenheten och han visste, han kände, att hon var hans för evigt. Inga ord krävdes, han såg det i hennes blick, kände det i sitt ungdomliga hjärta och han visste att hon, hon var den rätta.

Han skulle aldrig kunna älska någon annan. Även fast detta var hans första kärlek, så brann det en stark låga inom honom, kärleken till henne.

Han förlorade sig i hennes ögon ända tills hon lutade sig fram och kysste honom ömt och länge. Han visste att hon också kände den där lågan, han kunde se det i hennes ögon.

Han skulle aldrig glömma den där dagen han först såg henne, pratade med henne, ja, till och med rörde vid henne. Han funderade ofta på om han känt den där starka kärleken redan då. 'Kärlek vid första ögonkastet', sån där Hollywood-kärlek som han drömt om hela sitt korta liv. Han undrade ofta, men fick aldrig nåt svar.
Han lovade och intalade sig själv hela tiden att han aldrig skulle känna likadant för någon annan, aldrig skulle han älska någon lika mycket som han älskade henne.

Han strök sina fingrar igenom hennes korpsvarta hår och lovade henne att han alltid skulle älska henne.

Ändå, efter att mindre än ett år gått, hade de glömt varandra och deras kärlek, den starka lågan hade slocknat och försvunnit i världens vindar.

Skriven av: Martin

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren