Publicerat
Kategori: Novell

Låtsasvärlden

De bara går förbi. Ett hej lyckas nån klämma ur sig ibland. Sminkade, det senaste modet; jenas för 1300, tröjor som det står svea på för 700 fast jag har en precis likadan, men utan svea-märket, för 49.50.

'Men hon VILL ju vara ensam, hon kommer ju aldrig till oss. Hon kan ju hälsa i alla fall'. Jaså, VILL jag vara ensam? Tycker jag att det är kul? Har ni frågat? Va? Har ni någonsin sagt något vänligt till mig förutom God jul innan jullovet? Har ni någonsin frågat mig om jag vill följa med? För det kan ju vara så att jag är blyg. Jag kanske hatar att vara ensam. Det finns nog få personer som frivilligt blir utfrysta. Nejtack, säg helst inget vänligt till mig, jag vill gärna sitta här själv och se töntig ut. Fråga absolut inte hur jag mår, jag blir lite irriterad då, jag tycker om att vara ensam, kan du gå nu?

”Va, stod hon bredvid oss? Men Gud, inte såg jag henne! Stod hon verkligen
här bredvid?? Va, sa hon något? Till MIG? Vaddå, brukar vi prata med varandra eller? Hon måste ju vara konstig, bara ställer sig här och pratar. Shit alltså..'
ja men förlåt att jag försökte ta kontakt. jag trodde ju naturligtvis inte att du skulle se eller höra mig. Ville bara stå här lite och sola mig i all din glans. Ska aldrig upprespas. Ber så hemskt mycket om ursäkt.

Livet är som en bubbla. En bubbla som snart spricker. Så känner jag det. Allt ska vara så… så himla perfekt. Alla går runt och tror att ”har jag bara de riktiga och snyggaste kläderna, det dyraste sminket och de coolaste underkläderna så ordnar sig allt. Skit i betyget, det är här och nu som gäller. Framtiden? Jaadu… IG? Men herregud, i konsumkassorna kan man ju alltid sitta, haha, nej nu måste jag ut och röka. Va? Farligt? Nej det är som sagt här och nu som gäller, det är inne nu, läste det i veckorevyn nyss, vill du ha tidningen? Lungcancer? Nej nej, jag får aldrig cancer, ingen i min släkt har haft det, nånsin. Men vad betyder det och femti år? Jag hade i alla fall kul när jag var yngre, hej då.”

Som om det vore nån jävla låtsasvärld! Du kan dö imorgon. Använd cykelhjälm, du kan bli påkörd av ett rattfyllo om två minuter. Gå inte över övergångställena utan att ta ögonkontakt med föraren, du vet aldrig vem som kör. Lämna inte glaset på bardisken när du går på toa, vem som helst kan lägga en färgglad tablett i det och om en halvtimme är du medvetslös. Tänk på det.

Skriven av: sofia

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren