Publicerat
Kategori: Novell

Lavendeltvål

Lavendeltvål

Hon granskar med stor omsorg rader av hyllor, som växer framför hennes ögon. Varor, dofter, människor, barnskrik, röster, skratt. Hon betraktar myllret medan hon sakta tvingade sig själv framåt. Men det var inte riktigt som att hon såg, inte riktigt hörde, ungefär som att se på ett tv-program. Hon kunde riktigt känna hur overkligt det var, att stegen inte togs av henne, att hon egentligen inte kände hur de rörde sig.

Hon stannar vaksamt framför en hylla, och tar försiktigt ned en förpackning. Den kändes bra i hennes händer, en liten lavendelfärgad låda, med doft av benådning. Leendes vrider hon förpackningen i händerna, låter den vila mellan båda hennes handflator medan hon återigen omfamnas av myllret. Men det känns verkligt, den där glädjen av att ha hittat något som är av större värde än vad man kan tro. När något man värderar och betraktar som speciellt för en, finns där och väntar på en. Är det i sådana stunder, man skall börjar tro på ödet?
Plötsligt känns inte blickarna och det öronbedövande ljudet av människor lika tungt, de spelar ingen roll.

Skriven av: Lina

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren