Publicerat
Kategori: Novell

Leksoldat

Min hesa röst fyllde rummet med ljusvågor i samma stund som orden kom ut ur min mun.
”Var är jag?” rösten hade en aning till darr i sig och nervositeten var ett faktum.
Att vakna upp i ett okänt rum för 4 dagen i rad var inget bra. Det var en sak jag visste.
På min vänstra sida fanns ett nattduksbord med en väckar klocka på och bakom det kunde jag skymta ett fönster i det mörka rummet.
Snabbt öppnade jag mobil telefonen som låg brevid mig i sängen och konstaterade att klockan var halv 4. Med tanke på mörkret antar jag att natten nu fanns om mig.
Med ljuset från mobilen kunde jag klart se en kontur av ett kantigt ansikte på min högra sida. Om jag kände efter så kände jag den egyptiska bomulls lakanen som fanns under mig.
I en hast rycktes jag upp. Nästan som om någon dragit mig ur sängen. På golvet kunde jag se mina byxor som var av ljus tvätt, kanske inte den mest figur omtänksamma tvätten som finns och min gråa fint urringade topp.
Kläderna som låg på golvet åkte snabbt på och utan att veta var jag befann mig gick jag ut i natten.
”Shit!” Sa min tunga hes röst när jag snubblade ut ur porten och insåg att jag inte visste vart jag var.
Mitt blonda hår lyckades jag fånga upp i en slarvig knut innan jag började vandra mot den busshålls plats som skymtades där, kanske tjugo meter bort. Med min ofokuserade blick konstaterade jag att jag befann mig minst 30 minuters tunnelbane färd hem och började lunka bort mot tunnelbanan.
”Kul” lyckades jag få ur mig när jag såg att nästa tåg skulle gå först om 22 minuter. Med min svängiga gång och ofokuserade blick svajade jag mig över till närmaste bänk och började grubbla över vad jag fick i mig under den tidigare kvällen.

Efter att ha konstaterat att jag antingen rökt upp hela mitt nyinköpta cigarett paket eller gett bort det och att jag druckit minst 5 cider under kvällen avbröts jag av att den stinkande medelålders man snubblade över mina fötter och landade på bänken.

”Fan vad du stinker lyckades gubben kränga ur sig och lämnade platsen.

Ärligt talat hade jag ingen bra kommentar tillbaka utan började istället sniffa runt på mig själv. Det var jag.
När jag kollade ner på mina byxor insåg jag att jag kissat på mig utan att veta om det och det fanns ingenting att göra.

När jag väl lyckats komma hem kröp jag ner i sängen och somnade snabbt medans dörren fortfarande stog på glänt.


Skriven av: jensenj

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren