Publicerat
Kategori: Övernaturliga noveller

Linda

Linda
Linda befann sig i sin lägenhet och läste sin favoritbok. När alla lampor plötsligt började släcka och tända ljuset okontrollerat. Linda nöp sig själv i armen för att försäkra sig om att hon drömde, men istället för att vakna upp fick hon ett litet blåmärke på armen. Linda blundade och väntade en bra liten stund innan hon öppnar sina ögon, hon kanske drömmer trots allt. När Linda öppnar sina ögon ser hon att alla lampor lyser som de ska. Just som Linda tror att allt är över hör hon ett gnisslande ljud, det låter som om någon drar vassa naglar över en svart tavla.
Linda går in i badrummet för att ta en kall uppiggande dusch. Linda duschar, rakar benen och lägger in lite hårinpackning i håret. Hon går ut ur duschen, tar sin handduk och försäkrar sig om att allt ser ut som det ska i badrummet. Allt verkar vara som vanligt förutom att hennes namn står skrivet i imman på toalettspegeln. Linda flämtar till av förvåning, springer ut ur badrummet och tar på sig de första kläderna som hon hittar. Linda fick på sig en stickad röd tröja, ett par rosa byxor och ett par gröna boots.
Linda sätter sig ner i soffan igen för att läsa och då viskar en röst i Lindas öra.
- Lämna den här lägenheten och kom aldrig tillbaks för i så fall dödar jag dig.
Linda slänger ner de flesta av sina saker i väskor och när hon är klar hörs rösten än en gång.
- Lämna den här lägenheten omedelbart, annars kommer jag att döda dig och göra dig till min brud. Skriker rösten.
En vit gestalt som ser ut att vara en man närmar sig Linda. Hon springer ut ur lägenheten så fort hon kan, men hon springer inte fort nog. Gestalten får tag i henne och han knivhugger henne i hjärtat med en köttkniv. Linda öppnar sina ögon och gestalten som står framför henne är väldigt tydlig. Gestalten är en man som är jämnårig med Linda. Han är den snyggaste mannen Linda någonsin sett. Han är medellång, har kritvitt hår, ljusblå ögon, en spinkig kropp, framträdande kindben och han är klädd i vita kläder. Mannen har på sig ett par lössittande vita jeans och en tunn vit skjorta. Mannen betraktar Linda noga och ler brett.
- Jag heter William och jag är ett spöke. Du min sköna dam är min spökbrud.
Linda och William lever tillsammans i lägenheten under flera år. Så fort där kommer en ny hyresgäst ser de till att skrämma de så mycket att de flyr från lägenheten. Linda och William är lyckliga tillsammans, de hemsöker folk för evigt.

Mitt namn är Sofie Löfström, jag är tjuogtvå. Jag har jobbat som simlärare i snart tio år, jag är en bokmal och jag älskar att skriva alla sorters texter
Sofie Löfström är medlem sedan 2016 Sofie Löfström har 3 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren