Publicerat
Kategori: Novell

Lisa älskar Pelle

Lisa är 9 år och går i tredje klass. På rasterna i skolan brukar hon leka med sin kompis Emma. En dag när Lisa är ute på skolgården ser hon en söt kille, men hon vågar inte gå fram till honom så hon fortsätter att leka med Emma tills rasten är slut. resten av dagen sitter Lisa och tänker på den söta killen. När skolan är slut följer Emma med Lisa hem. Lisa berättar om den söta killen som hon såg på rasten, men hon vet inte vad han heter. Emma föreslår att dom ska titta i skolkatalogen. Lisa tar fram sin skolkatalog och börjar bläddra. efter en stund får hon syn på den söta killen. han heter Pelle och går i fjärdeklass. Lisa visar honom för Emma, hon tycker också att han är söt.

Senare på kvällen när Emma har gått hem sitter Lisa och tittar i skolkatalogen. hon bestämmer sig för att skriva en lapp och ge till honom. Hon tar fram en röd tuschpenna och ett skrivblock. Hon skriver hej Pelle! jag tycker du är söt. Från Lisa i 3A. Sedan river hon av lappen från skrivblocket och lägger den i sin skolväska.

Nästa dag när Lisa har rast hjälper Emma henne att komma in i Pelles klassrum. dom ber en fröken att låsa upp dörren. När dom är inne i klassrummet hittar Lisa Pelles bänk längst bak. Hon öppnar locket och lägger ner lappen. Sedan skyndar dom sig ut ur klassrummet och stänger dörren.

När Pelle öppnar sin bänk ser han lappen och läser den. Han blir nyfiken och undrar vem Lisa är. När skolan är slut går Pelle hem och tittar i sin skolkatalog. Han tar fram fotot på klass 3A. Längst till vänster sitter hon, Lisa Andersson. Pelle blir glad för att han har fått ett kärleksbrev. Det har han aldrig fått förut, men Pelle vet inte vad han ska göra. Ska han svara? Eller ska han gå fram till Lisa och prata med henne.
Nästa dag går Pelle fram till Lisa på rasten och pratar med henne. Han säger att han blev glad för lappen. Lisa blir röd i ansiktet och tittar ner i marken. Pelle säger till Lisa att han också tycker hon är söt. Lisa blir glad och tittar upp igen. Pelle ler. Lisa frågar om han vill följa med henne hem efter skolan. Pelle blir glad och svarar ja sedan går han bort till sina kompisar och spelar fotboll. Lisa springer bort till Emma och berättar vad som har hänt. Lisa är jätte glad.

När skolan äntligen är slut går Pelle till Lisas klassrum och väntar på henne där. När Lisa har lagt ner sina böcker i bänken tar hon på sig sin ryggsäck och går ut ur klassrummet. Dom går tillsammans hem till Lisa. När dom kommer hem till Lisa bjuder Lisas mamma på saft och bullar. Sedan går Lisa och Pelle in på Lisas rum och stänger dörren. Dom sätter sig på Lisas säng och pratar en stund. Plötsligt frågar Lisa om Pelle är kär i henne. Han svarar ja och dom kramar varandra. Sedan säger Lisa att Pelle ska blunda då gör han det. Lisa pussar Pelle på kinden och då öppnar Pelle ögonen och pussar Lisa på kinden. Sedan måste Pelle gå hem, men innan han går frågar han Lisa om dom är ihop nu och då svarar Lisa Ja.

Skriven av: Therese

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren