Publicerat
Kategori: Novell

Lite smak prov ur min bok Första kapitlet.BOK VAD TYCKER NI?

E-MAILA GÄRNA MIG OCH SÄG VAD NI TYCKER//Tack


Jonna tittade på klockan, klockan är 11:30.”Orkar verkligen inte stiga upp, det är ändå lördag,” tänker hon för sig själv. Plötsligt är hon helt klar vaken och utbrister.
- Shit, det är lördag! Jonna rusar upp ur sängen och slänger på sig sin morgonrock och
springer in till vardagsrummet. Hon tittar på bordet efter tevedosan men den ligger inte där.
- Jag måste hitta den! Säger Jonna högt.
- Va..?”! sa du nåt? Jonnas pappa kommer in i vardagsrummet. Han stannar till och
tittar på sin dotter som springer runt i vardagsrummet och letar. Jonna tittar upp, och hon ser sin pappa i hans försmå kalsonger som flinar i mot henne och kliar i sig det orakade ansiktet, och över ölmagen har han en t-shirt som står en text med stora bokstäver ”BORN TO BE WILD” på.
- Vad glor du på? undrade Jonna ireterat.
- Nää.. jag funderar bara på vad du gör. Jonnas pappa sätter sig i fåtöljen.
- Vad jag gör?! Vad ser det ut som! Jag letar efter tevedosan så jag kan se på reprisen från i går!
- Varför är det så viktigt? Gäspa han,
- Jag måste se hur det gått med Jane och Jack fattar du väll!
- Jaha..! Sa hennes pappa fundersamt.
- Men vart är den då??
- Men du har aldrig tänkt på att trycka på on knappen på teven? Jonna hade varit så
stressad att hon inte alls tänkte på det. Hon gick och tröck på on knappen och knappade fram kanalen. Precis då så ringer hennes mobil, med en djup suck så går hon in till hennes rum där mobilen ligger och hon svarar, och vid den andra änden är det är Sofia.
- kom till berget fort. Det är viktigt!
- Okej, jag kommer så fort jag kan. Puss hej!
Jonna förstod att det var viktigt. För Berget träffade dom bara om det var något speciellt att berätta, eller något hade hänt. Jonna slängde på sig kläderna, och gick igenom vardagsrummet där hon såg hennes pappa sitta med en öl i handen. Jonna bara suckade och blängde surt på sin pappa och gick med raska steg in till hallen och tog på sig hennes skor, hon öppnade dörren för att gå ut, men då skrek hennes pappa.
- Jonna, vart ska du?!
- Det ska du skita i sa Jonna surt, och skulle pris stänga dörren när hon hör hon fråga.
- Är du ser eller vad är det?
- Ja jag blir förbannad på dig!
- Va fan har jag gjort? Undrade han surt. Jonna känner hur ännu argare hon blir.
- Du sitter och dricker klockan tolv på dagen!
- Men det är bara en öl. Mumlade han fram. Jonna var så arg och hon smällde i gen
dörren. Hon sprang ner från trappan, ”fan bara en öl, han vet mycket väl att det inte bara blir en öl ”.

Skriven av: Emma

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren