Publicerat
Kategori: Novell

Livet suger.............eller?

Livet suger!...
Den här skoldagen var värre än andra (andra skoldagar är inte heller så bra precis).Men just den här dagen var hemsk!
Kan inte folk lämna en ifred!Jag bara frågar.
Dagen började bra,med Franska första lektionen 9 av 10 rätt på provet.Och oturligt nog hade klassens populäraste tjej Jennie sett det. Och hon missde inte chansen att reta mig.
Hon vrålade i hela klassen: Kolla plugghästen har fått alla rätt!!! Vad duktigt! Och så lade hon till:
Fast det är ju förstås lättare att lära sig saker när man inte har kommit in i puberteten än.
Alla skrattade åt mig.Jag fick höra den ena gliringen till den andra av killarna förstås.Det var allmänt känt att jag var tvungen att ta sprutor för att inte komma in i puberteten för tidigt.Så nu är jag sen istället.
Dom flesta tjejerna var rätt schysta så dom skrattade inte. Men dom vågade inte säja något. Alltså fanns det två riktiga satmaror i klassen:Jennie och Charlotta dom säjer saker som: Där sitter tönten,Hej plugghästen ,vilken ful tröja. Ja dom missade ingen chans att förudmjuka mej. Dom gillar också att skryta deras favoritrepliker (förutom alla retningsrepliker) är typ: Gissa hur dyr den här tröjan är?
-Den är värd 599kr.
-Hörde du det pluggis dom här byxerna är förresten Savann. Nej visst ja du kan inget om kläder. Det ända du har på dej är mjukisbyxer och tenniströjor.
Ja dagen fortsatte med att jag var tvungen att sitta själv vid lunchen men jag är van.Efter lunchen hade vi so-prov. Dagen innan hade jag pluggat hela eftermiddagen.
Det påminde Charlotta och Jennie mig om
-Du får bergis alla rätt eller vad tror du Char
-Visst du pluggade säkert hela dagen igår. inte som vi,som var på Disco.
Sedan tågade dom iväg dom är verkligen som ler och långhalm dom två tänkte jag.
Jag tror det gick ganska bra. Sista lektionen hade vi bild det är mitt sämsta ämne jag kan nämligen bara rita enkla påhittiga gubbar. Fast Helene uppmuntrar alla. Jag tycker det inte spelar någon roll att jag inte ritar snyggt för det är nämligen kul att rita.
Efter skolan skulle jag gå på bio med en av mina mail-vänner Andreas,jag har ganska många mail-vänner. Har man inga kompisar i skolan får man ta det näst bästa alltså brukar jag vara med mina mail-vänner. Och så har du fått reda på änu ett av mina öknamn datanörd. Andreas är väldigt schyst tycker jag inte som killarna i skolan som är väldigt omogna . Jag tycker väldigt mycket om Andreas jag kanske är lite kär i honom äsch jag vet inte. Vi skulle se Star wars the attack of the clones några minuter innan filmen skulle börja frågarde Andreas
-Vill du ha lite popcorn Linnea ?
Jag svararde nervöst 'ja tack, men du behöver inte bjuda mej Andreas' ,när jag tänker efter är jag nog kär i Andreas. Vi har inte träffats på länge bara skrivit lite mail till varandra.
-Såklart att jag ska bjuda.Du får bjuda mej en annan gång.
Jag svarade stammande 'okej' och försökte komma på något interessant att säja.
-Gillar du Star wars mycket ? Försökte jag med.
- Ja. Fast jag är inte direkt ett galet fan. Han skrattade lite.
Vi kom fram till disken och han beställde 2 classicmenyer.Sedan var det hög tid att gå in till bio-salongen. Efter halva filmen la Andreas handen om mej,det pirrade i hela mig.Ja jag är deffenitift kär i Andreas.
-Filmen var jättebra sa jag efterråt. Väldigt romantisk.....tycker inte du?
-Jo sa han och log. Och gubbarna såg verkligen riktiga ut.
-Ja, jag förstår inte hur dom gör.
-Vill du ha lite mat?
-Ja tack gärna,men de betalar jag. Sa jag väldigt bestämt.
-Ja okej då.
Medan vi åt sa vi inte så mycket.Men mot slutet så såg Andreas väldigt nervös ut och presade fram :
-Linnea, vill du bli ihop med mej?
Jag trodde aldrig han sulle fråga.
-Ja väldigt gärna.
Han såg lättad ut och lutade sig fram och sa:
-Bra,jag var nästan rädd att du redan hade en pojkvän du som är så söt.
Jag brast ut i skratt.
-Nej inte direkt alla i skolan tycker jag är en tönt. Och jag träffar inte så många andra utanför skolan.
- Jag är verkligen ledsen för din skull.
-Äsch jag är van. Vi kanske ska skynda oss lite så vi hinner med bussen?
-Ja det låter som en bra ide, det går en klockan nio den hinner vi med.
-Ska vi gå då?
-Visst kom då.
Precis innan bussen kom lutade sig Andreas fram och kysste mig på kinden.
Jag log mot honom och så kom bussen.
På bussen sa vi inget vi bara satt och höll i varandras händer. Jag skulle gå av på några
stationer tidigare än Andreas. Jag sa varmt hej då och gick ut. Jag tittade på när bussen
åkte iväg .
Andreas vinkade frenetiskt.Nu har jag åtminstonde en vän...

................Eller?




Skriven av: Mathilda

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren