Publicerat
Kategori: Novell

Livets lott...

Smärtan i henne klämmer sönder hennes hjärta, när hon se honom gå…
Gå utan att se sig om…
Han kommer tillbaka intalar hon sig, men en mörk del av henne inser att det är det sista av honom hon ser…
Att han kommer att lämna henne här, i smuts, sorg och olycklig kärlek…
Hon springer efter honom, ger farväl…
Han möter inte hennes blick ens, rädd för at fångas av dess förtrollande glans och sorg, de stora havsblåa ögon som han drunknar i…
Hennes långa blonda hår ligger över ryggen, slätt och vackert…
Men inga andra män har hennes välsignelse att röra vid henne…
Känna hennes doft, hålla om henne, älska med henne…
Han ger sig av i sorg, vänder henne ryggen till…
Hör hennes snyftningar.
Han vill verkligen låta henne vila i hans armar, ta hand om henne, men hans tro och enda rätta handlingar går först.
Det är ju trots allt inte hans fel, att denna vackra unga kvinna förälskat sig i en ung soldat…

Skriven av: Sorgbarn

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren