Publicerat
Kategori: Novell

M


Hon har rufsigt hår. Undrande ögon. Långa ben. Sinne för humor.
Jag har aldrig förstått mig på henne. Hon har aldrig fattat mig. Hon heter M
Vi var på en krog igår där det satt en fet tant i baren och pratade franska med sin trevliga man. Tanten tittade på mig. Hon såg ut som ett litet svin som kravlat upp på en barstol. Hon var inte trevlig men det var också synd om henne på något vis.
Senare på kvällen, när vi förirrat oss in i lobbyn på ett hotell kom en rysk dam fram till mig och förklarade att hon älskade mig. Jag arbetar på ett solarium för bögar sa hon, och jag visste inte hur man hanterar såna situationer för att behålla fotfästet. Jag förstod att det inte gick att hantera så jag gick in på toaletten och rökte.
Någon eldade under tiden upp baksidan av en fåtölj i lobbyn och försökte släcka branden med sin hand. Hans hand var förstörd. Vi ombads att aldrig mer komma till hotellet. Det var kallt utanför, men den ryska damen försvann iallafall. Kanske jag skulle lärt känna henne, jag kunde ju åkt till Ryssland och börjat arbeta som prostituerad författare.

Jag och M gick vidare genom kylan. Ibland klättrade vi upp på en staty, ibland åkte vi släde. Senare frampå morgonen stod vi i hennes trapphus och lyssnade på hennes mor som viskade kärleksförklaringar på kroatiska till en okänd mansröst. M. höll för mina öron trots att jag knappt vet hur kroatiska låter. Vi gick hem till S och drack te. Skrattade trött och sen gick jag hem i snöstorm och tänkte på ryssar, brinnande fåtöljer, svin men mest av allt på M. Som vanligt.

Skriven av: Johan Post

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren