Publicerat
Kategori: Novell

Maktutövande rektor i södrasverige

Det var en gång för länge sedan i ett land långt långt borta.
Där fanns en liten pojke som hette Peter. Han gillade att bestämma över folk och speciellt dom som var yngre än honom själv.
När han började på gymnasiet så var det på MAKT programmet, där fick man lära sig att kontrollera de underordnade och svagare, man fick lära sig att skälla ut folk efter noter, där fanns ekonomi ämnen man kunde välja där man fick lära sig att klämma pengar på alla sätt ur alla som arbetade för en. Och åren gick och han blev jätte stor och jätte fet. Och så kom dagen då han skulle få sin examen. Han fick många stipendier och pris som bästa elev i klassen för aldrig förut hade någon sett en så lovande ung man på deras skola. Och något år senare fick han sin aldeles egna folkhögskola där han kunde styra och ställa bäst han ville och på alla tänkbara sätt. Han fick verkligen respekt och tillit där på sin skola för han brydde sig verkligen om eleverna. Det var ett samarbete utöver klass och borgarsvins gränserna.
Och så vitt jag vet så sitter han fortfarande på sin skola och är jätte fet och utövar maktövergrepp på dom som är yngre och svagare än honom.

Men passa dig. Snart slår livet tillbaka och från den smällen vaknar man inte upp igen.

Skriven av: Tobias Engdahl

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren