Publicerat
Kategori: Novell

Mamma, pappa, barn..?

Mamma, pappa, barn..?
Så länge jag kan minnas har jag bott innanför de vita, kala, tråkiga väggarna på barnhemmet här i Uppsala. Men en gång har jag haft föräldrar. Varför de lämnade bort mig vet jag inte. Men varje gång det kom någon till barnhemmet för att hämta en unge, hoppades jag på att de skulle välja mig.
Just idag var en sådan dag då jag förväntansfullt satt och tittade på de unga paret som kommit. Kvinnan hade ett ganska alldagligt utseende, men mannen var intressant. Jag tror att han var italienare.
Jag och min bästa vän, Jasmine, tittade nyfiket på dem och blev väldigt glada när vi såg dem gå emot oss. Jag kunde knappt tro det! De var på väg emot mig! Eller? En våg av besvikelse sköljde över mig. Paret stod framför Jasmine och undrade om hon ville följa med dem hem. Jasmine nickade svagt och gav mig ett leende, som jag tyvärr inte kunde besvara, just då. Jasmine var överlycklig! Hon drog iväg med mig och kramade mig samtidigt som hon lovade att hålla kontakten med mig. Då först log jag. Jag skulle ju så klart vara glad för att min bästa vän skulle få en familj. Och få ett ordentligt liv. Men jag var besviken.
Nästa dag då, jag tog farväl av Jasmine grät vi båda. Efter ett tag var hon tvungen att hoppa in i bilen och åka. Jag stod kvar på trappan och vinkade. Då jag tänkte för mig själv att en dag, en vacker dag, så ska jag med få en familj, och ett liv.

Skriven av: Annika Beggren

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren