Publicerat
Kategori: Novell

Mamma-tjat om kalle anka, inspirerad av tage danielsson

-Nej, nej och åter nej, lilla Oskar. Hur många gånger ska jag behöva säga det här? Kalle Anka finns inte! Det är inte som det står i de där…de där…avskyvärda serietidningarna: att det finns en stad som
heter Ankeborg, där livs levande ankor har sina egna hus. Nej du, de där pojkvaskarna till serietecknare skulle behöva någon som tog tag dem i örsnibben, och sade: ”Nu får det räcka!” De lurar i barnen
falska hemskheter, som gör barnen till förfärliga, ovetande lögnare, och förvrider barnens hjärnor så till den milda grad att de får ett tvångsbeteende som är förfärligt: de tror på en hemsk fantasifigur.
Du, min son, är en av de många utsatta! Så många små oskyldiga barnasjälar de måste ha fördärvat genom åren. Det kanske blir ett trauma i din barndom, som gör så att du är tvungen att gå till en psykolog tre gånger i veckan som ska bearbeta din sorg över att du insett sanningen. Och de där psykologerna är svindyra, det ska jag tala om för dig, min gosse! Och då kanske du blir en fattiglapp, som inte har några pengar alls! Då hamnar du tyvärr på gatan bland alla dumma gubbar, som vill oskyldiga barn illa. Det är inte bra!
Du måste se ur det realistiska perspektivet. Tänk dig själv: en anka, lika stor som vanliga människor, som också kan prata, ha intelligenta konversationer, och som samtidigt kan sköta om hundar. Var det verklighet, skulle den lilla ankan bli uppäten av de stora, dreglande och blodtörstiga bestarna till
Sankt Bernardshundar, som bara är ute efter en sak: den lilla gulliga ankans blod!
Tänkt dig då Kalle Anka: En fullvuxen anka, som konstigt nog är lika stor som mig.
Han har tre brorsöner som han sköter om i ett ankdominerande samhälle.
Kalle Anka går runt i sjömanskostym, och har bara ett exemplar av kostymen: det som han har på sig.
Han måste verkligen lukta illa av gammalt svett, och otäcka baciller som gör så att Kalle Anka egentligen borde vara jättesjuk vid det här laget. Men nej då, det dumma äcklet till anka blir aldrig sjuk, och är alltid helfrisk och kry. Vet du att livstiden förkortas med 23 år om man gör som han? Då dör man när man är lika gammal som mamma. Tänk om jag skulle ha gjort så från när jag var liten till nu. Då skulle du inte ha någon mamma längre. Det skulle inte vara kul, för då skulle det inte finnas någon som höll hyfs på dig.
Inte bara att ankans kostym är äcklig: den är också väldigt ful! Han måste ha blivit retad när han var liten för att han hade en sån ful trasa på sig vareviga dag. I verkligheten hade han blivit så mobbad, och så många personer hade gjort narr av honom, så han hade blivit både folk- och ankskygg!
Han skulle ha blivit så skygg, och så rädd för människor och ankor, att till och med om hans mamma besökte honom skulle han, rädd av tanken att den där elaka mamman skulle reta honom, springa iväg.
Han skulle drömma mardrömmar om att hans gamla plågoandar hemsökte honom på nätterna.
Jodå, då skulle Kalle Anka inte ens våga titta ut genom fönstret på dagarna. Det kanske blev just den han fick ögonkontakt med som var den nästa att reta honom för hans fula kläder. Han skulle bli ett nervvrak! Men inte då! Denna tidnings grundare har prompt bestämt att allt som skrivs och ritas ska vara emot vad som är verkligt. Och det gör de bara för att de vill tjäna mer pengar och få mer makt!
Ärelystna, lömska grisar! Det är det enda de har i sina skallar: pengar och makt!
Men det jag sagt, lilla gubben, ska du inte besvära din lilla hjärna med!
Ät nu upp dina cookies och drick din mjölk, så ska mamma köpa tidningen Bamse åt dig!

SLUT!
----------------------------------------
OBS!
(skriven mig i sjätte klass, motsvarar inte min nuvarande standard)


Skriven av: peter för tre år sedan

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren