Publicerat
Kategori: Novell

Mannen Som Sket - [ Sig Förbannad]

MANNEN SOM SKET - [ SIG FÖRBANNAD]


- Hujedamig sånt barn han vore, om han bara fanns! Sade mor tveksamt men glad i hågen.
- Du vill ju aldrig gänga ditt elände, sade far sakligt men obekvämt. Därefter stirrade de båda ner mot sin gemensamma tekopp, som var husets bästa.
- Hur fan vet du det, du sover ju både här och där men inte hemma.
- Vem fan har tid att sova när man tänker på de fattiga barnen i Borås?
- I Borås? Glöm inte övriga Sverige kära du.
- Vart vill du komma egentligen, undrade far förläget.
- Jag vill att du kommer när vi älskar, eller att du åtminstone klipper gräsmattan.
- Jag som precis har planterat brännäslor i ståtlig skara så att grannarna inte kommer på besök.
- Vad har du emot våra grannar?
- Absolut ingenting. Men en granne är ju alltid en granne,
Mor harklade sig i bästa välmående innan hon återgick i stilla givakt. - Blir det några ungar från din sida, eller är det bara en vanföreställning.
- Ska jag ta dig på matbordet då menar du? Eller ska vi göra det i farstun precis som grannarna.
- Du, förresten så har matbordet kostat en förmögenhet. Prima spånplattor, det är både dumt och exklusivt!
- Va? Ska jag tälja dig en trädildo så att du lugnar ner dig? Du verkar stöddigt öpphetsad, kan det vara sunt när man är 38,5 år?
- Skicka mig hellre på en ams-kurs, så jag lär mig veta hut.
- Va? Det känns som om vi pratar om olika saker nu, vill du kommentera detta?
- Jag är inte tillräckligt insatt i våran relation för att besvara den gåtan.
- Vem ska jag då vända mig till? Frågade far ointresserat med snärtig röst.
- Ställ dig i skamvrån då, gubbjävel. Tänk igenom din tillvaro innan du slänger ur dig fler dumheter. Nu ska jag baka!
- ja,ja om du knådar degen så knådar jag dina skinkor, låter inte det oaptitligt så säg?
- Ska du experimentera nu? Är detta en 40 års kris eller ren utveckling?
- Var nu inte så satans existensiell, jag blir ju upphetsad av ditt plötsliga djup.
- Vad fan är det här? Mjölken är slut, så vi får använda mjöl istället.
- Kan man göra det?
- Det stavas ju ungefär likadant, vi får spä ut det med farfars konjak.
- Släng ihop allt möjligt i en bytta så tränar jag höga knäböj med en säck potäter på ryggen.
- Är det brukligt att bete sig så i köket? Tänk på dina höga BLODFETTER!!!

INTERMEZZO: Författaren behövde en paus, läsaren borde göra likadant för att bevara spänningen.

- Är du klar med det där jävla träningspasset, jag blir helt svettig bara jag ser dig!
- Ja, tackar som frågar. Det där gjorde underverk för mitt kolsterolvärde!
- Bra, se då till gräsmattan så JAG slipper se dig.
- Betyder det att det inte blir nåt snusk i damens bakre regioner?
- Kom för all del åter om en kvart. Då har jag bullarna på spisen och skinkorna i vädret.
- Glöm inte pensla det lilla arslet, min lilla sockerhagga!
- Dig borde man DNA testas allt som oftast, du är pervers som ett gammalt hönshus.
- Nu tycker jag nog att du tar i, kan du inte bara kalla mig för din lilla 'tröjfantast utan resår'?
- Ge dig av i sprittande skritt, hjula dig lycklig i den härliga grönskan. Sedan kan du kasta dig rakt genom fönstret så att du landar rätt i bakdelen, som jag så smidigt blottar utan krav på respons.
- Vad vi lever gott tillsammans här med våra mysiga grannar, vad skulle vi ta oss till utan deras medverkande i denna historia.
- Du gillade ju inte våra grannar för en stund sedan!
- Ja, just det. Så var det ja. Då går jag ut i perferin och bearbetar min kärlek till naturen.
Far lunkar med godhjärtad puls och spretiga tår mot trädgårdens epicentrum. När destinationen annalkas, har far djupa veck i pannan. Hur var det med dom fattiga barnen i Borås? Är dom verkligen fattiga? Frågorna är många och oliderliga, i sin starka empati tar far fel på trädgårdsatiraljerna.
En jordfräs Husqvarna, 3 hk, m jordkultivator + vanliga tillbehör. P: 1.700:- började instinktivt hantera underlaget med bravur.
Eftersom Mor har den goda vanan att kasta getögon åt alla håll och kanter, blev hon strax varse detta illdåd.
- Vad i hela friden, och norra kvarken? Förstör du ditt eget livsverk din påflugna horbock?
Mitt i flygande fläng råkar far ut för ett oväntat tvärstopp, då jordfräsen tar sig vatten över huvudet som det så vackert heter i talesättet. Fars slungas över nämda
artikel och dess vanliga tillbehör Prisklass 1.700:- och gör en molbergare med dubbel korkskruv och landar tryggt i brännäslorna.
- Åh, du är så atletisk. Precis som en trädgårdsmästare! Ät en nybakt vetekringla och sluta med dom där dumheterna.
- Släng hit en termos med gallte, du sköna men kvinnliga varelse av feminint påbrå.
När far har fikat klart i den brännheta faunan, ackompanjerat av fågelkvitter och kärringtjat. Ser han orsaken till den otäcka men likväl givande flygfärden:
En träkoffert lurar i vassen, av Amerika modell. En betydande rispa av stort mått kan skönjas efter kollisionen med ovan nämda artikel.
Far spankulerar skyndsamt mot vedboden där han raffsar åt sig en styck spade och två dynamitgubbar i ren förskräckelse.
När spaden har slungat iväg den sista jordskvätten och far bearbetat 'skrinet' med ilsket visslande, och hysteriskt slitande i hänglåset.
Kom innehållet i kofferten till allmänhetens förfogande, och detta gav blandade reaktioner!
Ut strömmade ett hav av exklusiva gummiartiklar, några med steglös vibrator. Andra med omänskligt fröjdefulla mått.
- Vad gör du med min Amerika koffert, sade mor med leendet på rätt ställe? Tänk att man inte kan få ha ett eget privatliv!
- Nu tog jag dig på bar gärning, din sopprot! Hur kan man leka med gummi när det finns en arbetslös fadersgestalt i hushållet?
Just när problemen hopade sig som bäst, vandrade de älskvärda grannparet förbi i all sin hast/prakt.
Mor var inte sen att ta tillfället i akt: - Får det lov att vara lite nybakat eller vill ni äta en väldig massa mat?
- Ja lite småsugna är vi allt, men låt oss inte avbryta den sociala konflikten mellan de stridande könen!
Far tog snabbt av sig en strumpa och signalerade vit flagg. Mor begravde då stridsyxan i baket och allt var frid och fröjd för ett ögonblick.
Då alla har satt sig till bords kommer samtalet snabbt in på hårdporr eller 'hardcore' som mor brukar föredra att säga.
Alla är överens om att en viss planering och övning ger färdighet. Alltså bör ett utövandet av intima olustigheter genomföras omgående.
Far har fortfarande ångest efter dagens händelser, han ber då snällt om att få uppsöka en facillitet eller dylikt. Där han i vemod och frustration kan begrunda det hemska liv han valt efter klassisk modell.
Ju mer han sket desto ilsknare blev han,
- om det ändå hade funnits lite dasspapper, vrålade han över hela torpet.
SLUT


-

Skriven av: Lund & Larsson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren