Publicerat
Kategori: Novell

Mannen vid dammen

Jag vaknade mitt i natten alldeles kallsvettig. Jag visste att det bara var en dröm, men den var så verklig! Jag hade drömt att jag stod vid en flod Finklädd, solen sken men plötsligt blev allting svart, någonting eller någon drog ner mig i djupet och sedan hade jag vaknat.
Jag tog på mig morgonrocken och gick ut i köket tog ett glas vatten och gick och lade mig igen.
Nästa morgon vaknade jag av att solen sken in i rummet, det var helg och inget jobb väntade. Jag hade bestämt med en kompis att vi skulle sticka till stan och shoppa, men när min kompis, Natasha, ringde och sa att hon blivit sjuk så ändrades mina planer. Istället för att slösa mina pengar på något fullständigt meningslöst tog jag på mig mina vinter kläder och gick ut. Det var vinter och kallt men solen skinde. Jag tog en sväng runt torget och passerade en liten damm, vid dammen satt en gammal man och stirrade ner i det isfrusna vattnet. Jag tyckte att han såg ensam ut och gick fram till honom. -härlig dag, sa jag. men han svarade inte, han bara satt där och stirrade neråt. Jag lade handen på hans axel ifall att han kanske inte hört mig, men då kände jag att han var alldeles iskall. Han måste ha suttit där hela natten, tänkte jag. Jag vände honom mot mig och det var då jag såg det han var död!? Jag blev väldigt rädd och plockade genast fram min mobil jag ringde till polisen och berättade allt. Dom sa till mig att stanna där och vänta på Polisen. Polisen var säker på att det rörde sig om mord och dom tackade för att jag hade ringt och sa att jag fick gå om jag ville. Den natten sov jag väldigt oroligt. Jag drömde samma dröm som natten tidigar fast denna gången såg jag vem det var som drog ner mig. Det var mannen, mannen vid dammen. En granne hade hört underliga ljud från Joanna's lägenhet samma natt, och tillkallade polisen. Polisen kom dit och till sin häpnad fick en av polisena fram: -det är samma kvinna som hittade mannen som satt vid dammen igår. Vi måste få tag i hennes närvarande det här kan nog röra sig om ytterligare ett mord,sa polsen och stirrade på kniven i kvinnans kropp, Joannas kropp.

Skriven av: Isabell . A

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren