Publicerat
Kategori: Novell

Marie Serneholt får fotmassage

***Detta är en fiktiv historia och bygger helt på fantasier! Den innehåller inget sexuellt språk eller några sexuella anspelningar mot Marie som person!***

DUNK!
Marie vaknade upp av att posten dundrade ner i brevlådan. -Posten nu? Hon slet åt sig morgonrocken och klev ut i hallen och plockade upp ett hårt paket i CD-storlek. -Hmmm... Jag väntar inget paket. Men det är väl bäst jag öppnar, tänkte hon nyfiket. Väl öppnat såg hon ett kuvert med ett par bara fötter på. Med rynkande panna öppnade hon det och tog ur ett kreditkortsliknande kort, samt en lapp. Hon läste noga: 
Välkommen till vårat nya footspa deluxe! Vi vill ge dig och dina fötter den bästa behandlingen som går att få på marknaden! Med det medföljande kortet får du en gratis toppbehandling av dina fötter! Ta bara med dig detta kort och ett glatt humör så står våran proffsiga personal och utrustning för resten!
Hälsningar
// Linnea
?
Marie funderade roat. -Vem vill skicka mig på fotspa? Hon tittade ner på sina fötter, vickade lite på tårna. -Tja, vi testar väl då.
Tiden var satt kl 13:00 samma dag som inbjudan kom, så efter en dusch, en frukost och lite vardagssysslor hoppade hon i sina sneakers och gav sig iväg. 
Framme vid footspa såg hon en fint designad skylt och fönstret var väl dekorerat med bilder på snygga kvinnofötter. -Skulle jag tagit sandaletter? Äh, nu är jag ju här! Nu ni fötter, nu ska ni få! Skrattande gick hon in.
Innanför dörren fanns en liten hall med dämpad belysning. Det första som slog emot henne var en doft av vanilj och lavendel. -Luktar ljuvligt och gott... Hon gick igenom den lilla hallen in i ett stort rum, som pryddes av en pool med olika glasbehållare med en stol. Runt poolen stod olika växter och ett stort tonat panoramafönster gav utsikt över vattnet i Stockholm. Borta vid disken stod en kvinna och läste, och hon sken upp när hon fick se Marie. -Heeej! Jag heter Melinda. Har du bokat tid? -Eh... Jag har fått en inbjudan hit, förklarade Marie lite trevande. Melinda fick kortet, som försvann in i en dator. -Ja det stämmer. Du ska få en prova-påbehandling av vårat de-luxepaket. Det innehåller extra allt, log Melinda som raskt klev ut från receptionsdisken. Marie noterade att hon var barfota, men funderade inte nämnvärt på det. -Är ju en sån salong, tänkte hon. -Du kan ta hylla 3 där borta. Ta bara av dig skor och strumpor, du har ju kortare byxor på dig så då behöver du inte låna kläder! Hon försvann mot poolen med ett leende. Marie tog av sig sina skor och ankelsockar och tittade en stund på fötterna. Marie hade alltid gillat sina fötter, och sett till att dom var vårdade. Hon hade vid flera tillfällen fått skumma mail om att folk ville ha bilder på hennes fötter, vilket hon mer sett som ett harmlöst beteende än stötande. 
-Kom med mig är du snäll. Melindas röst var mjuk och trevlig. -Du ska få börja med ett oljebad, så dina fötter blir mjuka inför din behandling. Marie tassade efter till poolen. -Behållaren här innehåller olja med vatten. Som vid en viss temperatur sjunker in i fötterna och gör dom mjuka och lena. Hon fortsatte: -Efter en stund kommer en svamp rotera under fötterna, vilket gnor in oljan på djupet. Marie satte sig i stolen och stoppade ner fötterna i det varma vattnet. I samma ögonblick brummade det till och små jetstrålar och bubblor attackerade fötterna i en jämn och behaglig ström. -Det kittlas och är skönt på samma gång, sa Marie spontant. Melinda log: -Mhm, jag vet hur det känns. Är ganska kittlig, så jag har kul varje gång jag testar det där. Marie var också kittlig, men detta var ändå inom gränsen för vad hon klarade. -Lite svårt att hålla tårna still bara, skrattade Marie och Melinda log igen. -Nu blir det svampen, sa Melinda och upp for en svamp som fixerades i hålfoten och tårna. Små vibrationer och en sakta rotation gjorde att svampen gnodde fötterna. -Men gud vad skönt! utbrast Marie och fnissade till när vibrationerna nådde tårna. Melinda log: -Kittliga tår? -Ja, men det är inte hysteriskt kittlande. Får jag bo här? Marie och Melinda skrattade och började småprata om allt mellan himmel och jord. Marie berättade om sin karriär och lite om privatlivet. På frågan om varför Melinda valde jobba på footspa svarade hon: -Jag äl... är väldigt mån om att vi ska ta hand om våra fötter. Dom bär oss, och jag tycker ibland vi glömmer bort dom. Gick en utbildning i USA i två år där jag fick lära mig allt om fothälsa. Från massage till kittlingsterapi. -Vad?!? Utbrast Marie med ett skratt. -Hur står man ut med det? -Det är teknik, blinkade Melinda. -Det krävs tålamod och förtroende. Sen öppnade footspa här och Linnea som driver det anställde mig efter att hon besökt en hälsomässa i Göteborg, där jag var. Marie blev både ställd och nyfiken. -Hur vårdar du dina fötter? Melinda tittade ner på sina fötter. -Jag tar vården här, men jag badar fotbad nästan varje dag och sen får jag barfota på en liten konstgräsplätt hemma. Det kittlas skönt och stimulerar reflexpunkterna i fötterna. Marie tänkte, hon går förvisso barfota ofta, men stimulerar inte fötterna mer än med massage.
Efter 15 minuter stannade programmet och Marie lyfte upp sina nyoljade fötter. -Sätt dom på torkplattan, sa Melinda. Marie satte ner fötterna på en platta med tre lampor. Kort därefter sattes lamporna igång och små små vibrationer gick genom fötterna samtidigt som IR-lamporna torkade fötterna. -Guuuud så skööönt.... Melinda förklarade att om man torkar med handduk försvinner en del av oljan och fötterna blir inte fullt lika mjuka. Massagen gör att oljan sjunker in ännu längre i huden medans lamporna torkar upp fötterna ordentligt. -Det här var jätteskönt, suckade Marie.
Efter en stund var fötterna torra och blanka. Marie satt kvar ett tag och njöt. -Nu kommer du bli upphämtad av en massös. Hon kommer vara din behandlare och ge dina fötter en oförglömlig upplevelse, sa Melinda och försvann. -Hon hade också snygga fötter, tänkte Marie innan hon blev påropad av en kvinna, betydligt kortare än henne. -Jag heter Jenny! Du måste vara Marie Serneholt! -Ja, det stämmer! Jenny log. -Kom med mig. I hallen mot behandlingsrummet stannade hon till vid ett skåp. -vad har du för storlek? -Eh, 37-38... -Ok, jag har inte mätt ditt fotvalv men du ser ut att vara en tvåa eller trea! -Tvåa eller trea...? -Det är fotvalvsnivån, avbröt Jenny. -Femma är ovanligt högt fotvalv, medans noll är plattfot. Jenny tog ut ett par massagetofflor, med en lite tjockare sula och som hade knappar på sidan. -Det här är ett par vibbtofflor. Dom skickar ut en vibration när man går. Vill att du provar dom. Marie stoppade lite tveksamt i fötterna i tofflorna och började gå efter Jenny som hunnit en bit bort. Efter två steg vek sig knäna och Marie började skratta. -Ne-e-e-ej... det k-i-i-ittlas... Jenny vände sig om och skrattade hjärtligt. -Verkar som våran kund är lite kittlig. -Ba.. bara tårna och trahahahampdynorna! Skrattade Marie som försökte gå framåt, men tvingades stanna då vibrationerna blev för starka. När dom skrattat klart och Marie äntligen vant sig någorlunda vid de kittlande vibtofflorna kom dom fram till behandlingsrummet. -Här ska du bo, log Jenny. -Ta av dig tofflorna och lägg dig på britsen så ska jag först kolla dina fötter. Marie la sig och för första gången var hon lite nervös. -Kittlingsterapi? Jag kommer smälla av! 
Jenny dämpade belysningen, satte sig på en pall och satte upp sina små fötter på en vibbplatta. -Skönt att få massage när man jobbar, log hon. Marie utbrast spontant: -Gud vilka små fötter!! Och så söta! Jenny log. -Tack. Dom är min finaste kroppsdel och den mest värdefulla. -Du har snygga fötter också. Marie rodnade. Tack... jag gör mitt bästa. Jenny kollade Maries fötter. Först tog hon ett reflextest som fick Marie att vilja hoppa ur skinnet. Sen tog hon hålfotstest. -Du har en två-trea, nåt emellan alltså. Marie nickade. -Du har koll. 
Jenny började sen knåda och massera Maries fötter med stor omsorg och Marie drog efter andan. -Guuud såååå skööönt... Trodde inte fotmassage kunde vara så här underbart.... Det gick ilningar genom kroppen när Jenny träffade en känslig punkt, och vid trampdynorna träffade Jenny en punkt som gav gåshud över hela kroppen. -Känsliga trampdynor ser jag, log Jenny. -Jaaaaa... Suckade Marie och rös till. När Jenny masserade tårna fnissade Marie oavbrutet och benen ryckte. -D-d-d-det kittlas... Men det är jätteskönt också... Jenny sa inget, utan masserade vidare. Efter att vardera fot masserats i c:a en halvtimme och Marie nästan somnat, tog Jenny fram en vibrationsapparat med ett rundat men konstigt huvud. -Jag kommer vibba dina fotsulor, hålfötter och kanske tårna. Dom var väldigt känsliga, så jag är tveksam om det blir njutbart då. Marie tänkte snabbt, och sa: -Testa, jag tycker om när det kittlas i lagom mängd.
Jenny satte igång och vibbade metodiskt fötterna från fotsulorna och uppåt. Marie kände en blandning av ilningar, rysningar och ett konstigt välbefinnande i kroppen. När Vibben nådde tårna började hon fnissa och hon kände hur tårna spretade och knöts ihop om vartannat. Hihihihihahahaha n-n-n-e-e-ej... jag står inte ut! Men fortsätt, fick hon fram. Det är såååå skönt också! Jenny avslutade vibbmassagen och la en fuktig handduk på fötterna. -Vila en stund nu, så kommer jag tillbaka om en stund och smörjer dom med en doftcréme.
Marie njöt och funderade på hur det kändes. Hon var glad och lycklig, och det var hennes fötter också. Hon var på väg att somna, när hon hörde en person komma in i rummet. Personen satte sig vid fotändan och tog bort handduken. -Smörjdags? Inget svar. Plötsligt kände hon ett par fingertoppar dras under hennes fötter och den spontana reaktionen var att det var skönt, men kittlande. -Vad gö...r du...? Marie såg att det var Melinda som satt och kollade hennes fötter. -Förlåt, men du har så snygga och känsliga fötter att jag var tvungen... -Jag blev förtjust i domdirekt jag såg dom... -Snälla, säg inget till Jenny eller min chef. Jag menar inget illa... Marie blev ställd. Hon kände sig inte antastad eller kränkt, bara chockad och förvånad. -Nej, det ska jag inte och du får fortsätta, men varför sa du inte att du gillar att kittla fötter? Melinda rodnade och sa: -Man berättar inte alla hemligheter, och den passionen kan jag inte dela med vem som helst... Marie log, vickade inbjudande på sina tår och sa: -Prata inte mer nu, utan killa mina fötter och ge mina tår en härlig omgång! Melinda sken upp och började killa Marie under fötterna så hon skrattade och njöt av välbehag. När Melinda pillade mellan tårna skrek Marie rätt ut, men gjorde inga ansatser att ta bort fötterna. -Hahahahahnejhahaha... Efter nån timma slutade Melinda sin kittlingsterapi och hon smörjde in Maries fötter med lavendelkräm. -Det här kommer jag aldrig glömma! Och jag kommer mer än gärna tillbaka. Melinda log: -Du är välkommen, och jag kan stå för alla kostnader, om jag får kittla dig under fötterna igen. -Om du gör det en timme extra...
Jenny dök upp och frågade om allt varit till belåtenhet och Marie svarade att det varit toppen. -Jag vill köpa vibbtofflorna, sa Marie. -Vad kostar dom? Jenny vände sig om: -Ta dom. Du stod ut med att bli kittlad i en timme...
När Marie tagit på sig skorna, gick hon fram till receptionen och tackade Melinda för den trevliga behandlingen. Melinda log stort: -Ett nöje att ha dig här Marie. Men, om jag vill träffa dig igen och kittla dina fötter, och kanske låta dig få kittla mina, hur för vi då? Marie funderade, skrev ner sitt nummer på en lapp och sa: -Ring mig när du vill ses...
?
Väl hemma sjönk Marie serneholt ihop i soffan, utmattad men lycklig. Hon skulle till och somna nästan när en pling hördes i hennes telefon. Hon läste vad det stod:
*som tack för ditt besök vill vi att du återkommer på en ny behandling, som du bokar själv. Det kommer inte kosta dig nåt, om du kan värva en ny kund*
Marie tänkte och log. -Jag vet vem... Hon tog på sig vibbtofflorna, gick runt samtidigt som hon ringde. -Sara Lumholdt. -Hej, det är Marie serneholt, fnissade hon fram. -Du och jag ska bli kittlade under fötterna....


Garfield är medlem sedan 2016 Garfield har 2 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren