Publicerat
Kategori: Novell

Mark är inte elak!

Host, host! Omöjligt att slappna av. Vad skulle jag göra? Jag ställde mig upp och hoppade i sängen!
- TYST! röt min styvbror från rummet bredvid.
Jag slog på datorn och tog bort ljudet. Gäspade. Jag slog fingrana på tangentbordet, och det började smattra på fönstret. Det regnade. Klockan var runt halv elva på kvällen. Min styvbror, Mark, var 'min' 'lillebrorsa'. Men han var 14. Själv var jag 17. Jag gick in på en sida, där det var en massa äckliga bilder. Jag stängde snabbt ner fönstret och sökte på 'Monster'. Jag klickade på en länk och kom till en monster sida. 'KLICKA HÄR! och ha ljudet på' stod det. Jag lyssnade efter Marks tysta snarkningar. Jag hörde dom och satte på ljudet, på nästan lägsta nivå. Ändå skrek monstret till så högt att Mark vaknade, och det var ett virus, för datorn bara slocknade.
- Vem tror du att du är????? Skrek Mark, som kommit in i mitt rum. Han fortsatte; Bara för Din mamma och min Pappa är på konsert behöver du väl inte barnsla dig! Dessutom får du inte sitta vid datorn efter 10 på kvällen!
Det var sant, mamma var rädd att jag skulle träffa på nån äckelgubbe då.
- Förlåt då mumlade jag.
- Vänsas du igen, skvallrar jag imorgon hotade Mark.
Jag gick och la mig, men jag visste skulle Mark skvallra så skulle jag inte få ha dator på mitt rum, om den nu skulle funka, slog det mig. Mark gick ut ur rummet, och snart hörde jag hans små snarkningar igen.
- Jag måste laga datorn mumlade jag för mig själv.
Jag steg upp igen, och smög ner till bottenvåningen och tog Mark's pappas verktygslådan och smög upp igen. Jag började skruva, men det slutade med att jag fick en stöt i kroppen, men inte skärskilt farligt, även om jag åkte in i väggen med en duns. I nästa stund kom en rasande Mark in.
- Du, nu är klockan kvart i elva, min Pappa och din mamma kommer hem ungefär 11. Jag sätter mig nu där nere och väntar på dom, för att skvallra!
Han gick ut. Nu tror du säkert Mark är dum..... Men det är tvärtom. Man ska inte tro saker om andra som man inte vet.... Tänk dig in i Mark's sitvation!

Skriven av: Ia

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren